התנועה למען איכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל המשטרה בבקשה לפתוח בחקירה דחופה לחשדות למעשים בלתי חוקיים בפריימריס בעבודה.

התנועה למען איכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל המשטרה בבקשה לפתוח בחקירה דחופה לחשדות למעשים בלתי חוקיים בפריימריס בעבודה.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל המשטרה בבקשה לפתוח בחקירה דחופה לחשדות למעשים בלתי חוקיים בפריימריס בעבודה. במכתבה מציינת התנועה כי ביום שישי האחרון נתפרסם כי במהלך הבחירות המקדימות במפלגת העבודה בוצעו לכאורה עבירות שונות. בין היתר פורסם כי ישנן עדויות לפיהן מספר אנשים הצביעו יותר מאשר פעם אחת וזאת תוך שימוש בתעודות זהות שאינן שלהן. בכתבתו של מר נחום ברנע מצוטט מר רון רשף כמי שראה בעצמו מקרים אלו. בנוסף מציין מר רשף כי בוחרים הציעו לו כי יבחר באחיו, המועמד צלי רשף תמורת סכום כספי, הצעה שמר רשף מדגיש כי דחה מכל וכל. עניין נוסף הנזכר בכתבה הוא שתי קלפיות בכפרים דרוזים בהן לא נכחו משקיפים מטעם המועמד צלי רשף, ובהן נרשמו אחוזי בחירה גבוהים לעין שיעור מאשר בקלפיות בהן נכחו משקיפים מטעם צלי רשף למורת רוחם של תושבי המקום. עוד נזכר בכתבה כי מועמדים לבחירות נדרשו לכאורה לשלם סכום כספי על מנת להשתתף בכנס בחירות בבית מלון בעכו אותו אירגן מר סלאח טריף. כן מוזכרות בכתבה אותן "רשימות חיסול", אשר משמעותן היא לכאורה עיסקאות לתמיכה הדדית, דהיינו קניית קולות ע"י מועמד מסויים תמורת הבטחת תמיכה במועמד אחר. אם אכן יש ממש באמור בפרסום זה הרי שמדובר בתופעה חמורה שיש בה משום פגיעה קשה בטוהר השלטון ובטוהר הבחירות. התנועה סבורה כי מתחייבת חקירת החשדות הללו עד תום, עוד בטרם הבחירות לכנסת, בשל הפגיעה הקשה שבהליך הדמוקרטי הנגזרת מן העבירות לכאורה הנזכרות לעיל באם נעברו. לאור כל מבקשת התנועה מהיועץ המשפטי לממשלה וממפכ"ל המשטרה להורות בדחיפות האפשרית עוד בטרם הבחירות על חקירת החשדות לכאורה העולים מן האמור לעיל לביצוע עבירות ובכלל זאת עבירות על חוקי הבחירות . עוד פנתה היום התנועה למען איכות השלטון ליוה"מש על מנת להביא למיצוי קירות המתנהלות נגד מועמדים בבחירות ובכלל זאת מר יצחק הרצוג, בענין פרשת העמותות לבחירת ברק לראשות הממשלה.