התנועה למען איכות השלטון פנתה ליו"ר ועדת הבחירות בבקשה שלא יאשר לפי שעה את רשימת מועמדי הבחירות לליכוד ולעבודה עד שתושלם החקירה המשטרתית על הליכי הבחירות בפרימיריס.

התנועה למען איכות השלטון פנתה ליו"ר ועדת הבחירות בבקשה שלא יאשר לפי שעה את רשימת מועמדי הבחירות לליכוד ולעבודה עד שתושלם החקירה המשטרתית על הליכי הבחירות בפרימיריס.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון פנתה ליו"ר ועדת הבחירות בבקשה שלא יאשר לפי שעה את רשימת מועמדי הבחירות לליכוד ולעבודה עד שתושלם החקירה המשטרתית על הליכי הבחירות בפרימיריס. במכתבה מציינת התנועה כי לפני מספר ימים הורה היועץ המשפטי לממשלה על פתיחה בחקירה משטרתית מיידית לבירור חשדות חמורים שהתעוררו בנוגע להליך הבחירות המקדימות בליכוד. ההחלטה לפתוח בחקירה נסמכה על עדויותיהם המפורשות, כפי שהופיעו באמצעי התקשורת השונים, של חברי כנסת, מועמדים לבחירות המקדימות וחברי מרכז הליכוד. בין היתר דובר בחשד חמור לתופעות נרחבות של שוחד בחירות וקניית קולות, תוך הפרה חזיתית וקשה של האיסורים המופיעים בחוק. אתמול( יום א') הודיע היועץ המשפטי לממשלה על פתיחה בחקירת חשדות לכאורה לביצוע מעשים בלתי חוקיים במסגרת הליך הבחירות המקדימות במפלגת העבודה, וזאת בעקבות פניית התנועה למען איכות השלטון שנסמכה אף היא על פרסומים בדבר עדויות של גורמים במפלגת העבודה. אם אכן יש ממש באמור במידע שמסרו כבר בשלב זה חברי כנסת שרים וחברי מפלגה, בפרט במפלגת הליכוד של נערך הליך הבחירות בקרב מרכז מצומצם, הרי שיש בכך להעיד על אי חוקיות חמורה שנפלה בהליך הבחירות הפוגעת באופן ברור בתוקפן. אי חוקיות חמורה זו, מנוגדת ניגוד גמור לעקרונות בסיס בשיטת הבחירות ושיטת הממשל במדינת ישראל ויש בה משום חתירה תחת היותה של מדינת ישראל מדינה דמוקרטית. כפי שציין היועץ המשפטי לממשלה בהודעתו לעיתונות בדבר פתיחה בחקירת החשדות בנוגע להליך הבחירות בליכוד: "יובהר ויודגש, חקירות פליליות כנגד גורמים פוליטיים ככלל, ובתקופת בחירות בפרט אינן דבר מרנין נפש ולא בלב קל מורה עליהן היועמ"ש. ואולם כדי שלא לגלוש להפקרות ולסטנדרטים של עולם שלישי ולהישרד כמדינה וחברה מתוקנת שומה עלינו לוודא שיהא מחננו טהור והדבר צריך להיות בראש וראשונה אינטרס של הגורמים הפוליטים השונים." בהמשך לפניה זו, בדעת התנועה לפנות אל יו"ר ועדת הבחירות באופן מפורט כבר בימים הקרובים על מנת שלא יאשר את הרשימות שהיו מעורבות במעשים פליליים לכאורה. יחד עם זאת קוראת התנועה לשופט חשין שלא לאשר לפי שעה את רשימת הבחירות לליכוד ולעבודה, עד אשר תושלם החקירה המשטרתית אשר על חקירתה בהקדם הורה היועץ המשפטי לממשלה. במקביל לפניה לועדת הבחירות פנתה התנועה למען איכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה בקריאה להורות על סיום החקירה בהקדם האפשרי בפרק זמן שבטרם הבחירות לכנסת. מאחר והבחירות הקודמות לכנסת נערכו בחודש מאי 99 ולפיכך 4 שנים שהן אורך כהונתה של הכנסת כנקבע בס' 8 לחוק יסוד הכנסת, יסתיימו רק במהלך חודש יוני. בפנייתה ליוה"מש מצינת התנועה כי בשעה קשה זו נדרשת מן העומד בראש מערכת בראש מערכת המשפט הנכונות "לשכב על הגדר" ולחסום בגופו את הסכנות מקיומם של החשדות האפשריים לדמוקרטיה הישראלית.