התנועה למען איכות השלטון קוראת לדחיית מועד הבחירות התנועה למען איכות השלטון פנתה היום ליו"ר הכנסת בקריאה להוביל מהלך שיביא לדחיית מועד הבחירות, באופן שיאפשר את סיום החקירה המשטרתית עליה הורה היוה"מש בעניין הפרימריס בליכוד ובעבודה.

התנועה למען איכות השלטון קוראת לדחיית מועד הבחירות התנועה למען איכות השלטון פנתה היום ליו"ר הכנסת בקריאה להוביל מהלך שיביא לדחיית מועד הבחירות, באופן שיאפשר את סיום החקירה המשטרתית עליה הורה היוה"מש בעניין הפרימריס בליכוד ובעבודה.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון קוראת לדחיית מועד הבחירות התנועה למען איכות השלטון פנתה היום ליו"ר הכנסת בקריאה להוביל מהלך שיביא לדחיית מועד הבחירות, באופן שיאפשר את סיום החקירה המשטרתית עליה הורה היוה"מש בעניין הפרימריס בליכוד ובעבודה. במכתבה מציינת התנועה כי לפני מספר ימים הורה היועץ המשפטי לממשלה על פתיחה בחקירה משטרתית מידית לבירור חשדות חמורים שהתעוררו בנוגע להליך הבחירות המקדימות בליכוד. ההחלטה לפתוח בחקירה נסמכה על עדויותיהם המפורשות, כפי שהופיעו באמצעי התקשורת השונים, של חברי כנסת, מועמדים לבחירות המקדימות וחברי מרכז הליכוד. בין היתר דובר בחשד חמור לתופעות נרחבות של שוחד בחירות וקניית קולות, תוך הפרה חזיתית וקשה של האיסורים המופיעים בחוק. כן הודיע היועץ המשפטי לממשלה על פתיחה בחקירת חשדות לכאורה לביצוע מעשים בלתי חוקיים במסגרת הליך הבחירות המקדימות במפלגת העבודה. אם אכן יש ממש באמור במידע שמסרו כבר בשלב זה חברי כנסת שרים וחברי מפלגה, בפרט במפלגת הליכוד של נערך הליך הבחירות בקרב מרכז מצומצם, הרי שיש בכך להעיד על אי חוקיות חמורה שנפלה בהליך הבחירות הפוגעת באופן ברור בתוקפן. אי חוקיות חמורה זו, מנוגדת ניגוד גמור לעקרונות בסיס בשיטת הבחירות ושיטת הממשל במדינת ישראל ויש בה משום חתירה תחת היותה של מדינת ישראל מדינה דמוקרטית. כפי שציין היועץ המשפטי לממשלה בהודעתו לעיתונות בדבר פתיחה בחקירת החשדות בנוגע להליך הבחירות בליכוד: "יובהר ויודגש, חקירות פליליות כנגד גורמים פוליטיים ככלל, ובתקופת בחירות בפרט אינן דבר מרנין נפש ולא בלב קל מורה עליהן היועמ"ש. ואולם כדי שלא לגלוש להפקרות ולסטנדרטים של עולם שלישי ולהישרד כמדינה וחברה מתוקנת שומה עלינו לוודא שיהא מחננו טהור והדבר צריך להיות בראש וראשונה אינטרס של הגורמים הפוליטים השונים." לאור כל זאת קוראת התנועה ליו"ר הכנסת להוביל מהלך שהביא לדחיית מועד הבחירות באופן שיאפשר לערוך בחירות מקדימות חוזרות בכדי לתקן את הנזק הקשה ואת הפגיעה הקשה האפשרית בשלטון הדמוקרטי בישראל כתוצאה מפירותיו הבאושים של הליך הבחירות המקדימות וכן כדי לאפשר את סיומה של החקירה המשטרתית עליה הורה היועץ המשפטי לממשלה.