התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה: יש להטיל חבות אישית על האחראים להתקשרות לקויה לכאורה בין משרד הבטחון לבין ידידו של סגן השר לשעבר שירי ויצמן.

התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה: יש להטיל חבות אישית על האחראים להתקשרות לקויה לכאורה בין משרד הבטחון לבין ידידו של סגן השר לשעבר שירי ויצמן.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה: יש להטיל חבות אישית על האחראים להתקשרות לקויה לכאורה בין משרד הבטחון לבין ידידו של סגן השר לשעבר שירי ויצמן. במכתבה מציינת התנועה כי על פי פרסום במוסף נדל"ן של העיתון גלובס (תחקיר של משה ליכטמן) התקשר משרד הביטחון בלא מכרז לרכישת והנחת גדרות פלדה (קונצרטינות) עם קבלן הנמנה על ידידיו ופעיל במפלגתו של ויצמן שירי. בין היתר צויין בכתבה כי אותו קבלן אשר בהתקשרותו בלא מכרז עם משרד הביטחון יזכה לתמורה של 105 שקל למטר גדר, הציע לכאורה לקבלנים שהיו אמורים להניח את הגדר לרכוש ממנו את הגדר בסכום של כ- 90 ש"ח למטר, כחודשים בלבד קודם לכן במהלך חודש יולי האחרון. מכאן עולה לכאורה כי משרד הביטחון עומד לשלם לקבלן הנמנה על ידידיו של סגן השר והינו בעל זיקה למפלגתו, סכום הגבוה לכאורה בלמעלה מ- 10% מהמחיר שהציע הוא עצמו לקבלנים בעבור אותה הגדר. מבירור ראשוני שערכה התנועה עולה כי העליה במחיר התשומות הרלוונטיות ובראשן המתכות מהן מיוצרת הגדר התרחשה לכאורה ברובה הגדול בחצי הראשון לשנת 2002, דהיינו עוד בטרם הצעת המחיר הראשונה של מקורבו של שירי ויצמן. עוד עולה מהבירור כי ישנם יצרנים נוספים בישראל אשר היו יכולים להגיש הצעה מטעמם לאספקת הגדר, לו היה הדבר מגיע למכרז כפי הנדרש. עוד נתפרסם כי ההתקשרות עם הקבלן התרחשה ימים אחדים בלבד בטרם הפסקת כהונתו של שירי ויצמן כסגן שר הבטחון. באם אכן יאומתו הנקודות דלעיל עולה כי ידידו של סגן השר זכה להתקשרות עם משרד הביטחון הנגוע בפגמים חמורים הן בנוגע לכך שבפועל ישלם משרד הביטחון מחיר יקר יותר לקבלן שהינו ידידו של סגן השר ופעיל במפלגתו ביחס להצעת מחיר קודמת שלו עצמו, והן בכך שנמנעה יכולתם של יצרנים אחרים בישראל מלספק את הגדר. דומה כי אין צורך להכביר מילים בדבר ההיגיון העומד בבסיס חובת המכרזים ( או לכל הפחות הליך ראוי של קבלת הצעות מחיר), הן בנוגע להוזלת המחיר אותו משלמת המדינה, הן באשר לעידוד תחרות המגבירה את איכות התמורה לה זוכה המדינה ומונעת מונופולין והן בשל עיקרון השוויון ובשל זכותם של יצרנים ישראלים אחרים לספק את המוצר. לאור העובדה כי ההתקשרות האמורה נוגעת לכמות עצומה של גדר, הרי שהפגיעה בקופת המדינה, אם אכן יאומתו העובדות דלעיל, הינה עצומה, כמו גם הפגיעה המתמשכת באינטרס הציבור. לאור האמור מבקשת התנועה מהיועץ המשפטי לממשלה להורות על הליך של בדיקה דחופה אשר תבחן את הליקויים לכאורה עליהם הצביעה ואת הצורך לתקנם באם יאומתו הממצאים דלעיל. כן מבקשת התנועה לבחון את מידת מעורבותו של סגן השר לשעבר בסוגיה ואת מידת קירבתו של הקבלן הזוכה למפלגתו של שר הביטחון הקודם. התנועה מדגישה כי אם אכן יאומת המידע האמור לעיל, הרי שההתקשרות האמורה גרמה וגורמת נזק כבד לקופה הציבורית ולאינטרס הציבור וראוי כי האחראים להתקשרות ישאו בחבות האישית ((accountability לתוצאות פעולותיהם.