התנועה למען איכות השלטון דורשת משר הבריאות, מהיועץ המשפטי לממשלה ומנציב שירות המדינה להשעות את פרופ' יהודה היס מתפקידו כמנהל המכון לרפואה משפטית עד אשר יתבררו החשדות התלויים ועומדים כנגדו.

התנועה למען איכות השלטון דורשת משר הבריאות, מהיועץ המשפטי לממשלה ומנציב שירות המדינה להשעות את פרופ' יהודה היס מתפקידו כמנהל המכון לרפואה משפטית עד אשר יתבררו החשדות התלויים ועומדים כנגדו.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון דורשת משר הבריאות, מהיועץ המשפטי לממשלה ומנציב שירות המדינה להשעות את פרופ' יהודה היס מתפקידו כמנהל המכון לרפואה משפטית עד אשר יתבררו החשדות התלויים ועומדים כנגדו. מפרסומים היום בכלי התקשורת עולה, כי 104 משפחות שכולות קיבלו אתמול הודעה על שימוש בגופות יקיריהם, חללי צה"ל, ללקיחת רקמות וניתנה להם האפשרות לבחור היכן תקברנה הרקמות. ראוי לציין, כי מן הפרסומים היום עולה, כי למרות שדו"ח סגלסון פורסם כבר באפריל 2001, הרי שרקמות נלקחו גם בנובמבר 2001, למעלה מחצי שנה מאוחר יותר. במכתביה החוזרים ונשנים של התנועה, במהלך השנתיים הראשונות, כמו גם בעתירה שהוגשה על ידה, דרשה התנועה את השעייתו של פרופ' היס מתפקידו כמנהל המכון לרפואה משפטית באבו-כביר וזאת נוכח הממצאים החמורים והמזעזעים שהעלתה וועדת הבדיקה בראשותו של השופט סגלסון. מאז השתנה המצב ולפני חודשיים הודיעה המשטרה על סיום חקירתה, ועל-פי הפרסומים, המליצה להעמיד את פרופ' היס לדין, בגין שימוש בגופות לצורכי מחקר ולימוד ללא היתר. על פי הידוע לתנועה, המשטרה לא חקרה את מכלול החשדות החמורים התלויים ועומדים בפני היס, למרות שהחשדות בעניינים אלו עלו מתוך החומר המצוי מזה זמן רב בידי המשטרה. למרות הדברים החמורים, המשטרה התמקדה בחקירתה רק בנושאים מסוימים ללא כל הסבר ענייני, הפרקליטות טרם קיבלה החלטה בעניין החשדות שנחקרו, הנציבות טרם פתחה בהליכים משמעתיים נגד פרופ' היס ומשרד הבריאות טרם פעל להעמיד בראש המכון אדם ראוי לתפקיד החשוב והרגיש של מנהל מכון לרפואה משפטית. התנועה ציינה במכתבה, כי לא יתכן, שבכך תיקבר הפרשה ושגורמי אכיפת החוק, כמו גם הגורמים הממונים על מערכת הבריאות ועל עובדי המדינה ימשיכו להתעלם מחובתם להגן על המערכת ולהשעות מתפקידו את פרופ' היס, נוכח מכלול הנסיבות וההתפתחויות. התנועה מוחה במכתבה על ההשלכות הקשות של המשך כהונת פרופ' היס על האפשרות לבצע חקירה ממצה, על עובדי המכון, על משפחות הקורבנות ורגשותיהם, על אמון הציבור, ועל המסר הברור והבשורה היוצאת לציבור הרחב ולעובדי מדינה בכירים – אין דין ואין דיין – אפשר לעשות הכל, אין משמעות למסקנות וועדת חקירה, אין משמעות לחקירת משטרה ולהמלצותיה. המערכת, אם תרצה בכך, תקבור ותכסה על הכל. נוכח האמור לעיל, ולאחר שהמשטרה המליצה להעמיד את פרופ' היס לדין פלילי, התנועה חוזרת ועומדת על דרישתה להשעות את פרופ' היס מתפקידו ולמצות עמו את הדין. בנוסף, ביקשה התנועה לקבל תשובה למכתבה ובה התייחסות מפורטת לכל אחד מראשי החשדות המוזכרים במכתבה. התנועה ביקשה גם לדעת אם מסיבה כלשהי נסגר התיק בנוגע לאחד מן החשדות ומה היו הנימוקים לכך. כן חזרה התנועה על דרישתה לחקור את מכלול החשדות שטרם נחקרו, כמפורט בתלונת התנועה.