התנועה למען איכות השלטון: "ישיבת שאגת אריה", אשר פעלה לידי כלא מעשיהו בעת שאריה דרעי ריצה את עונשו שם, הגישה דיווחים כוזבים לקבלת תמיכות מהמדינה בהיקף של למעלה מ- 75% וקיבלה תמיכות בסך 32,000 שקל לחודש, שלא כחוק.

התנועה למען איכות השלטון: "ישיבת שאגת אריה", אשר פעלה לידי כלא מעשיהו בעת שאריה דרעי ריצה את עונשו שם, הגישה דיווחים כוזבים לקבלת תמיכות מהמדינה בהיקף של למעלה מ- 75% וקיבלה תמיכות בסך 32,000 שקל לחודש, שלא כחוק.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון: "ישיבת שאגת אריה", אשר פעלה לידי כלא מעשיהו בעת שאריה דרעי ריצה את עונשו שם, הגישה דיווחים כוזבים לקבלת תמיכות מהמדינה בהיקף של למעלה מ- 75% וקיבלה תמיכות בסך 32,000 שקל לחודש, שלא כחוק. במכתב לשר הדתות דורשת התנועה לפעול לאלתר להשבת מיליוני השקלים שהוענקו לישיבה זאת ולישיבות אחרות בהסתמך על דיווחים כוזבים מצדן באשר למספר הלומדים בהן, ולגבות חזרה תשלומים עודפים. כעולה מדוח ביקורת שערך משרד האוצר במשרד הדתות ("דוח ביקורת במשרד הדתות – תמיכה במוסדות וארגונים") לא פעל משרד הדתות להשבת כספים אשר הוענקו לישיבות בהסתמך על דיווחים כוזבים מצדן באשר למספר התלמידים הלומדים בהן המהווה מפתח לתמיכה, חרף העובדה שלפחות שנתיים יש בידי משרד הדתות נתונים ברורים המעידים על כך. מן המידע המצוי בידי התנועה עולה כי משרד הדתות פעל במידה מועטה בלבד להשבת כספים ורק בשני סוגי מקרים: באותם מוסדות אשר עדיין נתמכים על ידו פעל לכאורה לקיזוז סכומי כסף שנתקבלו בכזב מתוך התמיכה, וכן פועל לכאורה המשרד בימים אלו, בעקבות עתירה שהגישה התנועה למען איכות השלטון בשנת 2000, להגשת תביעות משפטיות כנגד עמותות שכלל לא נתקיימה בהם כל פעילות חינוכית ושכלל לא למדו בהן תלמידים. בנוסף, עולה לכאורה מהמידע המצוי בידי התנועה כי משרד הדתות לא פעל מאז הוגש הדוח הנזכר לעיל, לשם השבת כספים שניתנו למוסדות שדיווחו באופן כוזב על מספר התלמידים הלומדים בהם, וזאת גם במקרים בהם מדובר בדיווח כוזב של עשרות אחוזים, ובקבלת כפל תמיכות שלא כדין. כדוגמא, הביאה התנועה במכתבה את ישיבת "עמודי אור ירושלים"-"שאגת אריה", שבשלב מסוים העתיקה עצמה סמוך לכלא מעשיהו ואשר בנוגע אליה מצויות בידי משרד הדתות ראיות ברורות בדבר דיווחים כוזבים בהיקף של למעלה מ- 75%! בעוד שהישיבה דיווחה על 86 תלמידים היו בה בעצם רק 18 תלמידים. חרף זאת לא פעל לכאורה משרד הדתות להשבת הכספים שהוצאות מקופתו במרמה. בין היתר מציין דוח משרד האוצר בנוגע לישיבה כי הפער בין תשלומי התמיכה על סמך דיווחי המוסד בשנה שקדמה לביקורת לבין סכום התמיכה לפי מספר התלמידים בפועל עומד על כ- 32,000 ₪ לחודש. בעניין אחר, עומד דוח משרד האוצר על כך שחרף העובדה שידוע למשרד הדתות כי העביר תשלום עודף למספר מוסדות (בשל העברת תמיכה על פי תעריף גבוה מן התעריף לו היו זכאים המוסדות בשל גילאי התלמידים שלמדו בהם בפועל), בגובה של למעלה מ- 2,000,000 מליון ₪, לא פועל משרד הדתות לגביית התשלומים העודפים ששולמו למוסדות. התנועה דרשה במכתבה משר הדתות לפעול לאלתר להשבת הכספים שהוצאו שלא כדין מקופתה של המדינה, בייחוד לאור העובדה שבימים אלה חלפו שנתיים מאז הובאו הנתונים לידי משרד הדתות. במידה ולא תיענה דרישה זאת הודיעה התנועה כי תיאלץ לפנות לערכאות משפטיות לקבלת הסעדים.