בג"צ בהרכב השופטים טובה שטרסברג כהן ידון מחר ב11.30 ידון בעתירת התנועה למען איכות השלטון לתיקון חוסר החוקיות בהסדר שנחתם בין העירייה לימק"א, לוויתור על גביית כספי היטל ההשבחה החל על מתחם איצטדיון ימק"א.

בג"צ בהרכב השופטים טובה שטרסברג כהן ידון מחר ב11.30 ידון בעתירת התנועה למען איכות השלטון לתיקון חוסר החוקיות בהסדר שנחתם בין העירייה לימק"א, לוויתור על גביית כספי היטל ההשבחה החל על מתחם איצטדיון ימק"א.
התנועה לאיכות השלטון
בג"צ בהרכב השופטים טובה שטרסברג כהן ידון מחר ב11.30 ידון בעתירת התנועה למען איכות השלטון לתיקון חוסר החוקיות בהסדר שנחתם בין העירייה לימק"א, לוויתור על גביית כספי היטל ההשבחה החל על מתחם איצטדיון ימק"א. העתירה שהוגשה באפריל 2001 עסקה בהתקשרות עיריית ירושלים עם ימק"א, הכוללת הסכמה של השתיים לוויתור של העירייה על גביית החלק הארי מכספי היטל ההשבחה המוטל על ימק"א על פי חוק, בסכום של 46 מליון שקל והמרתו ב"תועלת כלכלית" כביכול. טענות התנועה התמקדו בחוסר החוקיות שבהורדת חלק ניכר מהיטל ההשבחה ובהמרת כספי היטל ההשבחה בתועלות לכאורה, שבפועל הינן פגומות בכך שאינן נכללות בגדר הנושאים להם יועדו כספי היטל ההשבחה על פי לשונו הברורה של החוק, הן נוכח הבעיות החוקיות העולות בחלקן והן מבחינה זו שהשיוויון והתועלת שיש בהן, אינה כפי שהוצגה והוערכה לצורך ההסכם. כאשר בפועל מדובר "בתועלות כלכליות" מלאכותיות, המצויות מחוץ לסדר העדיפויות של העירייה כאשר בשלבי חתימת ההסכם לא נערכה בדיקה אמיתית בצורך באותן תועלות תוך שגורמים מקצועיים התריעו על חוסר החוקיות שבקבלת "תועלות כלכליות" אלו, שחלקן אף גוררות עימן הוצאות ניכרות לעירייה, ואשר בנוגע לחלק מהן לא עוגנו כנדרש זכויותיה של העירייה ובכללן זכויות קנייניות ואשר חלק מתועלות כלכליות אלו אינן ודאיות. מדובר בתכנית שהוגשה ע"י ימק"א הבינלאומית ואושרה באפריל ע"י 1996 ע"י הוועדה המחוזית בירושלים. התכנית מאפשרת להקים במגרש הכדורגל של ימק"א בירושלים 3 בניני מגורים (כ – 250 דירות), בנין בן 6 קומות, להרחבת בית המלון הקיים, לבנות בניין נוסף שישמש למלונאות/ מסחר (8 קומות), בנין בן 2-3 קומות לשימושים קהילתיים, מרכז ספורט תת קרקעי ומגרש חניה תת קרקעי. עלות ההשקעה בפרויקט לפי הערכת היזמים הנה 100 מליון דולר. בעיקבות אישור התכנית, הושבח ערך הקרקע מה שמחייב על פי חוקי התכנון והבניה תשלום היטל השבחה בשיעור חצי ההשבחה. לטענת התנועה היטל ההשבחה אשר עליו ויתרה העירייה נמדד ב כ 46 מליון שקל.