התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"ץ בדרישה לבטל לאלתר את מינויו של עו"ד אביגדור קלגסבלד כבורר בבוררות בינלאומית בין ישראל לאיראן בנושא פרויקט קו צינור הנפט אילת אשקלון.

התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"ץ בדרישה לבטל לאלתר את מינויו של עו"ד אביגדור קלגסבלד כבורר בבוררות בינלאומית בין ישראל לאיראן בנושא פרויקט קו צינור הנפט אילת אשקלון.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"ץ בדרישה לבטל לאלתר את מינויו של עו"ד אביגדור קלגסבלד כבורר בבוררות בינלאומית בין ישראל לאיראן בנושא פרויקט קו צינור הנפט אילת אשקלון. בעתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב וצרויה לוזון – מידד מבקשת התנועה להוציא צו על תנאי המורה לשר האוצר לחשב הכללי ליוה"מש ולשר האוצר לשעבר סילבן שלום. לנמק מדוע לא יבוטל המינוי לאלתר וזאת לאור העובדה כי הוא נעשה בהחלטת שר האוצר לשעבר, שלא בהליך איתור ראוי ובמשוא פנים כלפי עו"ד קלגסבלד אשר שימש כיועצו וכעורך דינו של מר סילבן שלום. וכן נוכח הפגיעה שבמינוי זה בעקרונות החלים על רשויות המינהל בעת עריכת מינויים ובכללם החובה לפעול באופן נטול פניות, שוויוני והוגן. לטענת התנועה דינו של המינוי להתבטל נוכח העובדה בי הוא נעשה על פי החלטת שר האוצר לשעבר ובמוערבותו הישירה, תוך שהוא הופך על פניה באיבחת קולמוס את החלטתם בעניין זה של הגורמים המיקצועיים במשרד האוצר ובראשם החשב הכללי רו"ח ניר גלעד ועו"ד ימימה מזוז, היועצת המשפטית של משרד האוצר אשר כבר החליטו על בחירתו שלעו"ד אחר – עו"ד יורם טרובוביץ. וזאת חרף הנזק שיש במעורבות שר האוצר בנסיבות המקרה למינויים בשירות הציבור והנזק העתידי האפשרי לבוררות עצמה. בנוסף מבקשת התנועה כי יוצא צו על תנאי לשר האוצר לשעבר בו ינמק מדוע החליט לפסול את עו"ד טרובוביץ לתפקיד. וכן ליועץ המשפטי לממשלה לנמק מדוע לא יחזור בו מהחלטתו שלא להתערב במינוי ומדוע לא יפרסם נהלים ברורים בנושא. הפגיעה בעקרונות של הגינות, ענייניות ושוויון, גוררת עמה פגיעה קשה באמון הציבור כלפי הרשויות. אמון בציבור מהווה תנאי יסוד ובסיס למעמדן של הרשויות ובכך להבטחת יכולתן למלא תפקידיהן. במקרה זה שר המשתמש בנאמנות שהופקדה בידיו כבתוך שלו, מבלי להתחשב בתוצאות מעשיו, מתנהג בחוסר אחריות, שמשמעותה מעילה בחובות הנאמנות שלו כלפי הציבור ככלל, כלפי הפרטים שבו אשר נפגעו מפעולתו במשוא פנים, ואף כלפי אינטרס המדינה בבוררות. כן מבקשת התנועה לאיכות השלטון, כי יוצא צו ביניים לעצירת מעורבות עו"ד קלגסבלד בהליכי הבוררות הבינלאומית עד להכרעה בעתירה . העתירה אינה מעלה כל טענות כנגד כישוריו של עו"ד אביגדור קלגסבלד, אלה עומדת על הפגמים הקשים בפעולותיו של שר האוצר לשעבר.