התנועה למען איכות השלטון : אי הארכת זכיון חברת בז"ן ומתן זכויות שימוש לחברה שהחזיקה בזיכיון מהווה לכאורה הפרה על חובת המכרזים.

התנועה למען איכות השלטון : אי הארכת זכיון חברת בז"ן ומתן זכויות שימוש לחברה שהחזיקה בזיכיון מהווה לכאורה הפרה על חובת המכרזים.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון : אי הארכת זכיון חברת בז"ן ומתן זכויות שימוש לחברה שהחזיקה בזיכיון מהווה לכאורה הפרה על חובת המכרזים. במכתבה של התנועה לראש הממשלה, ליוהמ"ש , למנכ"ל רשות החברות הממשלתיות ולשר התשתיות מציינת התנועה כי כפי שעולה מהתשובה שקבלנו ממשרד רוה"מ , זכיון חברת בז”ן לא יוארך אלא במקומו יינתנו לחברה זכויות שימוש החל מתום תקופת הזכיון. מתן זכויות שימוש לאותה חברה שהחזיקה בזכיון, מהווה לכאורה הפרה של דיני המכרזים. בנוסף, נוצר לכאורה החשש והרושם כי במקום להעניק את הזכויות היתרות ליחידי סגולה בדרך של זכיון נעשה נסיון להעניק זכויות יתרות בדרך של זכויות שימוש. במקום שיערך מכרז על פי דין בוצעה התקשרות עם החברה באופן המאיין את דיני המכרזים. הסכם מסוג זה יוצר על פניו פגיעה בעקרונות של שוויון וצדק חלוקתי, בכך שהוא לא מאפשר לשום גוף אחר להתחרות באופן הוגן בחברה אשר מקבלת לידיה לכאורה זכויות, בהליך הנותן לה באופן מוחלט עדיפות ללא תחרות עם גורמים אחרים בציבור. לאור כל האמור לעיל ולאור דחיפות העניין מבקשת התנועה לקבל תוך בהקדם האפשרי את ההסכם וכן כל הסכם אחר וכל סיכום והסכמה אחרת בין אם בצורת הסכם ובין אם בצורת החלפת מסמכים הדדית ובין אם בכל צורה אחרת, הנוגע באופן ישיר או עקיף לנושא שבנדון. כמו כן מבקשת התנועה לקבל במהלך השבועיים הקרובים את עותק הסכם הזיכיון הישן אשר תוקפו עומד לפוג בקרוב. וזאת על מנת לאפשר לתנועה את האפשרות לפניה לערכאות המשפטיות באם יהיה בכך צורך.