התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"צ נגד החלטת ועדת הכנסת שלא להסיר את חסינותה של חברת הכנסת נעמי בלומנטל למרות בקשת היועץ המשפטי לממשלה להסיר את החסינות.

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"צ נגד החלטת ועדת הכנסת שלא להסיר את חסינותה של חברת הכנסת נעמי בלומנטל למרות בקשת היועץ המשפטי לממשלה להסיר את החסינות.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"צ נגד החלטת ועדת הכנסת שלא להסיר את חסינותה של חברת הכנסת נעמי בלומנטל למרות בקשת היועץ המשפטי לממשלה להסיר את החסינות. התנועה באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא וברק כלב, בקשה מבית המשפט להוציא צווים על תנאי שיורו לועדת הכנסת לנמק מדוע לא תבטל את ההחלטה מאתמול שלא לפעול להסרת חסינותה של חברת הכנסת בלומנטל לאחר שהיועץ המשפטי ביקש זאת בכדי שיוכל להגיש כתב אישום נגד חכ"ית בלומנטל באשמות פליליות לכאורה חמורות ובינהן שוחד בחירות ולברר את אחריותה במסגרת הליכים לפני בית משפט. התנועה טוענת כי החלטת הועדה משוללת סמכות, נובעת משיקולים זרים ונגועה בחוסר סבירות קיצוני ובכך פוגעת פגיעה קשה באמון הציבור בכנסת וזאת משום שסמכות הוועדה להחליט על הסרת חסינות חבר כנסת הוענקה לה בכדי למנוע מקרים של רדיפה פוליטית ובלתי עניינית של חברי כנסת ע"י הרשות המבצעת והרשויות לאכיפת החוק ולא בכדי לפטור חבר כנסת ללא צידוק מבירור חשדו כנגדו בגין ביצוע עבירות פליליות לכאורה כפי שמדובר במקרה הנוכחי של חברת הכנסת בלומנטל. ההחלטה , טוענת התנועה פוגעת בעקרון השוויון בפני החוק בהעמידה את חברי הכנסת במעמד של מורמים מעם, מחוק וכמי שאינם כפופים לדין הפלילי. כן מבקשת התנועה כי יוצא צו על תנאי המורה ליועץ המשפטי לממשלה לפרט מהם השיקולים שהנחו אותו לבקש את הסרת החסינות. התנועה מציינת כי החשדות נגד בלומנטל הינם מסוג החמור ביותר- שוחד בחירות המתיחסים לפעולות שביצעה כדי להיבחר לכנסת תוך הפרה לכאורה של החוק ובאופן הפוגע קשות באופי הדמוקרטי של הליך הבחירות לכנסת ואף במעמד בכנסת בעיני הציבור. מתוך כך עולה בברור כי לא נתקיימו במקרה זה הנסיבות לבסס טענה של רדיפה של רשויות החוק את חכ"ית בלומנטל אשר כמגן נגד רדיפה כזו הוענקה החסינות. ולא ניתן להצדיק כעניינית את החלטת וועדת הכנסת שלא להסיר את החסינות ולכן מדובר בשיקולים זרים וניגוד ענינים בפעולת חלק מחברי הכנסת שהצביעו נגד הסרת החסינות. הפגמים שנפלו בהחלטת ועדת הכנסת הופכים את ההחלטה לבלתי סבירה באופן קיצוני ומביאים לכך שבית המחוקקים משמש בשלב זה כל עוד לא נתבררו החשדות התלוים נגד ח"כ בלומנטל, כמעין "עיר מקלט" וזאת תוצאה בלתי נסבלת עבור כל מי שמכיר בחשיבות בית המחוקקים במארג השלטון הדמוקרטי.