התנועה למען איכות השלטון פנתה למשטרה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בדבר ההצבעות הכפולות בכנסת ולמצות את הדין עם חברי-כנסת שניסו בדרכי מירמה וזיוף להשפיע על החלטות הכנסת.

התנועה למען איכות השלטון פנתה למשטרה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בדבר ההצבעות הכפולות בכנסת ולמצות את הדין עם חברי-כנסת שניסו בדרכי מירמה וזיוף להשפיע על החלטות הכנסת.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון פנתה למשטרה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בדבר ההצבעות הכפולות בכנסת ולמצות את הדין עם חברי-כנסת שניסו בדרכי מירמה וזיוף להשפיע על החלטות הכנסת. במכתב ששלחה התנועה ליועץ המשפטי לממשלה ולראש אגף החקירות במשטרה ניצב משה מזרחי בעקבות פרסומי החשדות להצבעות כפולות של חברי הכנסת בעת הדיון על התוכנית הכלכלית החדשה במליאת הכנסת. התנועה ציינה במכתבה כי אם ישנם חברי כנסת, אשר בחוסר אחריות ותוך פגיעה בעקרונות יסוד דמוקרטיים, מפרים את החוק ומביאים את בית הנבחרים הישראלי לשיאים חדשים של בזיון והשפלה. נוכח המידע המובא בפרסומים, לפיהם עלו חשדות להצבעות כפולות של נבחרי ציבור – שמשמעותן הפלילית הינה חשדות לזיופים והפרת אמונים, ברור, כי אין מדובר בסוגיה אתית גרידא. מבלי לגרוע מן הפגיעה הקשה של המעשים בכבודה של הכנסת ובכללי האתיקה של חברי הכנסת, אין מנוס מן החובה לפתוח בחקירה פלילית בדבר מכלול האירועים, במטרה למצות את הדין עם חברי כנסת, אשר פעלו בניגוד לחוק וניסו בדרכי מרמה וזיוף להשפיע על החלטות הכנסת. הפרסומים לפיהם, לכאורה, היו מספר חברי כנסת מודעים בזמן אמת להצבעות הכפולות ואף נעשה לכאורה ניסיון להעלות את הדבר במליאת הכנסת והנושא לא טופל, מחזקים אף הם את העמדה, כי לא נכון להותיר נושא רגיש זה בידיה של הכנסת בלבד. יש להתייחס במלוא החומרה למעשים אלו ולהוקיעם, במטרה למנוע המשך הידרדרות הכנסת וחבריה לשפל המסכן את הדמוקרטיה הישראלית. לאור כל זאת דורשת התנועה את חקירת הפרשה, באופן יסודי וממצה.