התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה ומהשר שטרית לפעול מיידית להשבת מאות מליוני שקלים אשר הוצאו מ"ממבטחים" לטובת דמי ניהול בתעשיה האווירית והוצאות שלא לצורך פנסיוני .

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה ומהשר שטרית לפעול מיידית להשבת מאות מליוני שקלים אשר הוצאו מ"ממבטחים" לטובת דמי ניהול בתעשיה האווירית והוצאות שלא לצורך פנסיוני .
התנועה לאיכות השלטון
התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה ומהשר שטרית לפעול מיידית להשבת מאות מליוני שקלים אשר הוצאו מ"ממבטחים" לטובת דמי ניהול בתעשיה האווירית והוצאות שלא לצורך פנסיוני . התנועה בשמה ובשם עמיתי קרן מבטחים מציינת במכתבה כי בנובמבר 97 יצאה הוראה ברורה מטעם משרד האוצר להפסיק להעביר באופן מיידי 3% מתשלומי הגמולים שמשלמים עובדי התעשייה האווירית עבור תשלומי הפנסיות שלהם בעתיד לקרן דמי ניהול של עובדי התעשיה האוירית. אשר נוהלה בפועל ע"י ועד עובדי התעשייה האווירית. כספים אלו אשר הופרשו ע"י העובדים למבטחים עברו לקרן דמי הניהול ולשליטתם בידי ועד העובדים, בהתאם להסדר מיוחד בין ההסתדרות, מבטחים והתעשיה האוירית. הסדר אשר במהותו הינו בלתי חוקי ונוגד את תקנות הקרן כפי שאף נקבע ע"י בית המשפט וכפי שהתנועה התריעה עליו ועל תוצאותיו בחודש שעבר. יצוין כי למעלה מ 10 שנים עמדה הפרשה זו על 5%, לאחר מכן במשך כ 20 שנה הוקטנה ההפרשה ל 3% הפרשה אשר היקפה היום עומד על כ 10 מליון שקל בשנה. הכספים עברו לקרן דמי הניהול ונשלטו ע"י ועד העובדים של התעשיה האווירית וזאת בתהאם להסדר מיוחד בין ההסתדרות, מבטחים והתעשיה האווירית. מדובר במאות מליוני שקלים אשר הועברו משך השנים מ"מבטחים" לקרן דמי הניהול כאשר יש להדגיש כי מטרתו המוצהרת של הכסף- הענקת שרותים לעובדים המבוטחים ודאגה לרווחתם. בבדיקה שערך משרד האוצר התגלה כי דמי הגמולים המועברים הינם גבוהים בהרבה מהסכום הדרוש לניהול הסניף. וכי הועברו כספים רבים למטרות שאין בינהם כל קשר לזכויות הפנסיה כמו בניית אולמי ומתקני ספורט- 600,000 דולר או שיפוץ חדרי שירותים – 78,500דולר. על פי הנתונים המצויים בתנועה היו בקופת קרן דמי הניהול נכון לספטמבר 97 מעל 35 מליוןשקל, יתרה זו בתוספת כ 10 מליון שקל אשר הופרשו מידי שנה בניגוד להוראת הממונה על שוק ההון מגיעים יחד לכ 85 מליון שקל אשר הועברו לכאורה שלא כדין לידי קרן דמי הניהול. מתוך סכום זה היו מעל 32 מליון שקל בקופת קרן דמי הניהול נכון לסוף שנת 2002. כספים החייבים לחזור למבטחים מיידית. לאור כל זאת ולאור החשש הכבד כי אם הכסף ימשיך להיות מופקד בידי קרן דמי הניהול הוא פשוט יתאדה ולאור מצבה הקשה של קופתה הריקה של מבטחים שגרעונה האקטוארי כבד, דורשת התנועה למען איכות השלטון בישראל כי תנתן הוראה מיידית להחזיר את הכסף המופקד בידי הקרן ואשר טרם בוזבז.. וזאת בתוספת הצמדה וריבית למבטחים. כן דורשת התנועה כי תערך בדיקה מיידית האם במהלך 2003 הוצאו כספים מכספי הקרן ואם אכן הוצאו תנתן הוראה להחזירם מיידית. כן דורשת התנועה כי יוחזרו לאלתר כל הכספים אשר שולמו מקרן דמי הניהול לטובת התעשיה האווירית למרות הוראת משרד האוצר בסך 85 מליון שקל וינתנו הסברים לאן הוצאו 5 מליוני שקלים כל שנה מעבר להוצאות השוטפות של הקרן. כן דורשת התנועה לקבל לידה את כל הפרוטוקולים של הוצאות קרן דמי ניהול במהלך כל השנים.