אין לרכוש מכשור הצבעה ביו-אופטי שכן יהיה מסר לכך שלא ניתן לסמוך על חברי הכנסת. ובזבוז כספי צבור כך טוענת התנועה למען איכות השלטון במכתב ליו"ר הכנסת.

אין לרכוש מכשור הצבעה ביו-אופטי שכן יהיה מסר לכך שלא ניתן לסמוך על חברי הכנסת. ובזבוז כספי צבור כך טוענת התנועה למען איכות השלטון במכתב ליו"ר הכנסת.
התנועה לאיכות השלטון
אין לרכוש מכשור הצבעה ביו-אופטי שכן יהיה מסר לכך שלא ניתן לסמוך על חברי הכנסת. ובזבוז כספי צבור כך טוענת התנועה למען איכות השלטון במכתב ליו"ר הכנסת. במכתבה מציינת התנועה כי בימים האחרונים פורסם כי בעקבות פרשת החשדות להצבעות כפולות בכנסת נשקלת האפשרות לרכוש מכשור הצבעה ביו-אופטי . עוד נמסר כי רכישת מערכת זו כרוכה לכאורה בעלות כספית של עשרות ואולי אף מאות אלפי שקלים. התנועה סבורה כי כעולה מן הממצאים עד לשלב זה, בעיית ההצבעה הכפולה אינה בעיה שמקורה בשיטת ההצבעה אלא בחשד כי היו מי שפעלו בניגוד מוחלט לדין תוך ניסיון לזייף הצבעה בבית המחוקקים. התנועה מזכירה כי פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בעניין ועמדה על הצורך בפתיחה בחקירה פלילית אשר תבחן את החשדות אשר התעוררו בפרשה זו ותביא להעמדתם לדין של מי שלגביהם תעלה החקירה ממצאים לכך שהצביעו הצבעה כפולה בכוונה לזייף את הצבעתם. יחד עם זאת, אם ניקח לדוגמא ח"כ אשר הודה כבר בשלב זה בביצוע זיוף הצבעה – ח"כ גורולובסקי, נשאלת השאלה מדוע צריך הציבור לשאת בעלות כספית הנובעת מביצוע מעשים חמורים אלו ע"י ח"כ? כאשר מדובר בשימוש במערכת ביו אופטית לשמירה על המדינה ובכלל זאת ביטחונה ואינטרסים שונים של מוסדות המדינה השונים (כמו גם שמירה על כל גוף אחר) מפני גורמים עוינים שונים המנסים לפגוע בו, ניתן אולי להבין את הצורך במערכת זו. עם זאת, האם צריך הציבור לממן מקופתו, המצויה בימים אלו במשבר עמוק, הגנה על בית המחוקקים מפני חברים מסוימים אשר לגביהם קיימים חשדות כי החליטו לזלזל בחוק ולפעול בניגוד מוחלט לדין? יתר על כן, החלטה לרכישת מערכת זו תגרור עימה כשלעצמה פגיעה נוספת בבית המחוקקים שכן יהיה בה מסר של חוסר ביטחון וחוסר אמון בכלל חבריו. אין זה נכון להכתים את רובם המכריע של חברי בית המחוקקים, אשר הינם שומרי חוק ומכבדיו, רק בשל מספר תפוחים באושים אשר לגביהם ימצא, אם ימצא, כי הפרו חוק באופן בוטה. יש למצות את הליכי החקירה, להעמיד לדין את מי שכנגדם ימצאו ראיות ולמצות עימם את הדין, כמתחייב מחומרת העניין. אין מקום להשליך את האחריות על השיטה המכנית, תוך הכתמת רוב רובם של המחוקקים כמי שלא ניתן לבטוח בהם ולתת בהם אמון. התנועה טוענת כי מערכת מעין זו תשדר מסר בלתי ראוי לפיו יש לשמור על בית המחוקקים מפני חבריו, בעוד שהבעיה היא מספר גורמים אשר לגביהם התעוררו חשדות חמורים כי ביזו את השיטה בפעולתם.