התנועה למען איכות השלטון דורשת מיו"ר מפעל הפיס, בעקבות פרסומים מהיום, להימנע מעריכת מינויים של מקורבים פוליטיים לתפקידים במפעל הפיס. התנועה אף דורשת, כי יימנע מלהפוך את מפעל הפיס לכוורת מינויים פוליטיים.

התנועה למען איכות השלטון דורשת מיו"ר מפעל הפיס, בעקבות פרסומים מהיום, להימנע מעריכת מינויים של מקורבים פוליטיים לתפקידים במפעל הפיס. התנועה אף דורשת, כי יימנע מלהפוך את מפעל הפיס לכוורת מינויים פוליטיים.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון דורשת מיו"ר מפעל הפיס, בעקבות פרסומים מהיום, להימנע מעריכת מינויים של מקורבים פוליטיים לתפקידים במפעל הפיס. התנועה אף דורשת, כי יימנע מלהפוך את מפעל הפיס לכוורת מינויים פוליטיים. היום פורסם ב"ידיעות אחרונות", כי בכוונת יו"ר מפעל הפיס, מר שמעון כצנלסון, להביא לכאורה למינויה של מזל איובי, העוזרת לשעבר של ח"כ עומרי שרון, בנו של ראש הממשלה, לתפקיד מזכיר מפעל הפיס, תפקיד בכיר אשר שכר נאה מאוד בצידו. עוד עולה, כי בכוונתו להביא לכאורה לתפקיד מנכ"ל מפעל הפיס את מי שכיהן בתפקיד מנכ"ל הליכוד – מר אריק ברמי. התנועה טוענת במכתבה ליו"ר מפעל הפיס, כי אם יש אמת בפרסום זה, יהפוך מר כצנלסון את מפעל הפיס לכוורת מינויים פוליטיים, והרי שהדבר פסול מכל וכל. מפעל הפיס הינו גוף ציבורי, המופקד על חלוקתם של כספי ציבור בהיקף מיליוני שקלים רבים מדי שנה. על יו"ר מפעל הפיס לפעול בכל האמצעים על מנת להבטיח כי יבחר האדם המתאים ביותר וזאת מתוך מאגר המועמדים הפוטנציאלים לכל תפקיד בארגון, שכן אחרת הוא מועל בתפקידו כנאמן הציבור. בנוסף על כך, נטען בכתבה, כי מר כצנלסון הוא ידידו הקרוב של מר עומרי שרון, פעל לבחירתו לכנסת והוא ו/או אביו פעלו, למיטב ידיעת התנועה, לבחירת מר כצנלסון למשרת יו"ר מפעל הפיס. בנסיבות אלו דומה כי מר כצנלסון מנוע מלקחת כל חלק במינויים של גורמים המקורבים למר עומרי שרון ולראש הממשלה. בשל תפקידו המרכזי במפלגת הליכוד, הוא אף מנוע מלקחת חלק במינויים של גורמים ומקורבים בליכוד. לאור האמור לעיל, דורשת התנועה, כי ינקטו הליכי איתור פומביים למשרות במפעל הפיס, בפרט למשרות הבכירות הנזכרות לעיל ולהטבה הכספית הנלווית אליהן. התנועה אף דורשת למנות וועדה למיון ובחינת המועמדים. התנועה סיימה את מכתבה בתקווה שמר כצנלסון אינו רואה בשירות הציבור בנק בלתי נדלה של משרות שמטרתן לאפשר לפוליטיקאים לשמר את מוקדי הכוח שלהם ולחזק את שורותיהם בזמן שבין בחירות לבחירות. התנועה אף ביקשה להזכיר למר כצנלסון כי נטל על עצמו את העול והזכות להיות משרת הציבור, ולכן עליו לנהוג במפעל הפיס בחרדת הקודש הנדרשת שעה שאדם מטפל בנכסיו של הציבור ולא בשררה ובמחויבות למקורבים כנהוג במשטרים אפלים. העתקים מן המכתב הועברו ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה.