התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"צ להוציא צווי ביניים שלא לערוך הסכם חדש ולא לפעול לקיום ההסכם חדש שנחתם בין המדינה לבין החברה לישראל ובז"ן (חברת בתי זיקוק נפט), בשל הפגמים הקשים שנפלו בהסכם והנזק הכבד שהוא גורם לקופת המדינה המדלדלת. וזאת עד לדיון בעתירת התנועה.

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"צ להוציא צווי ביניים שלא לערוך הסכם חדש ולא לפעול לקיום ההסכם חדש שנחתם בין המדינה לבין החברה לישראל ובז"ן (חברת בתי זיקוק נפט), בשל הפגמים הקשים שנפלו בהסכם והנזק הכבד שהוא גורם לקופת המדינה המדלדלת. וזאת עד לדיון בעתירת התנועה.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"צ להוציא צווי ביניים שלא לערוך הסכם חדש ולא לפעול לקיום ההסכם חדש שנחתם בין המדינה לבין החברה לישראל ובז"ן (חברת בתי זיקוק נפט), בשל הפגמים הקשים שנפלו בהסכם והנזק הכבד שהוא גורם לקופת המדינה המדלדלת. וזאת עד לדיון בעתירת התנועה. בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד אליעד שרגא, ברק כלב, צרויה לוזון ונילי אבן חן ב 4.6.03 בקשה התנועה מבג"צ להוציא צו על תנאי המורה לראש הממשלה,שר האוצר, שר התשתיות ומנכ"ל רשות החברות הממשלתיות לנמק מדוע לא ימנעו מלפעול על פי הסכם ו/או יפעלו לביטולו של הסכם שנחתם בין המדינה לבין החברה לישראל ובז"ן המעניק לגורמים פרטיים – החברה לישראל בע"מ בבעלות שמואל ויולי עופר הרשאה לשימוש בנכסי המדינה בבתי הזיקוק לנפט בחיפה ובאשדוד ל- 50 השנים הבאות . בבקשה מהיום טוענת התנועה כי מאז ההחלטה נשתנו הנסיבות וכן נוסף מידע חדש ומהותי שיש בו לבסס את הצורך הדחוף לצווי ביניים.התנועה מציינת כי בימים אלו הודיעה החברה לישראל כי היא מעוניינת לממש את אופצית המכירה ובכך החלו לנוע גלגלי ההסכם ומנגנוני מימושו באופן הקובע עובדות בשטח ומונע חזרה למצב הקודם. כך למשל על פי ההסכם החל מתוך 30 יום מיום הודעת החברה לישראל על כך כי היא מעונינת למכור את מניותיה, יכולה המדינה להעביר לחברה למעלה מחצי מליארד שקל אלא אם יתערב בג"ץ.בנוסף קיים חשש כי ועדת המכרזים של המדינה תאשר בימים הקרובים פטור ממכרז להסכם בז"ן . בנוסף על פי תגובות גופי המדינה לבג"ץ קיימת אפשרות כי הצדדים השונים יתכנסו בימים הקרובים לכתיבת הסכם חדש או שינויים בהסכם המקורי באופן שילביש את אותה גברת באדרת אחרת. כן חשוב לציין מועד תום הזכיון מתקרב ויש צורך בהחלטת בג"ץ בעתירה על מנת למנוע מצב של ואקום וחוסר ידיעה לגבי נכסי בז"ן וזאת החל מסוף חודש אוקטובר הקרוב.התנועה גם הגישה לבית המשפט מסמכים נוספים בהם הודעת החברה לישראל לבורסה על הערכות השווי של בז"ן וחוות הדעת של היועצת המשפטית של האוצר בנוגע לזכיון בז"ן ממרץ 92 הקובעת כי עם פקיעת הזכיון כל נכסי הדלא ניידי של החברה יועברו בעלות הנציב העליון (כיום הממשלה) ללא תשלום. ובכדי למנוע זאת מבקשת התנועה מבג"ץ הוצאת 3 צווי ביניים . במרכז העתירה עומד הסכם המעניק לגורמים פרטיים- החברה לישראל והאחים עופר הרשאה לשימוש בנכסי המדינה בבתי הזיקוק לנפט בחיפה ובאשדוד (להלן-ההסכם) החל מחודש אוקטובר 2003. המשיבים 7-9 מחזיקים 26% ממניות חברת בתי זיקוק נפט (בע"מ) אשר לה ניתן לפני 70 שנים זיכיון לשימוש בבתי הזיקוק, זיכיון אשר על פיו אמורים לחזור בתי הזיקוק לידי המדינה בלא כל תמורה בחודש אוקטובר 2003, באם לא היה נחתם הסכם זה. התנועה עומדת בעתירתה על היותו של ההסכם, המעניק בידי המשיבים 7-9 זכויות מופלגות, הסכם המנוגד ניגוד גמור לעקרון השוויון, הסכם הפוגע באופן ברור בצדק החלוקתי וזאת בנוסף לניסיון שיש בו לעקוף את דיני המכרזים והרציונלים שבבסיסם. העתירה מצביעה וההליך הלקוי מן היסוד בו גובש הסכם זה, בין היתר תוך שהמדינה פונה לגורמים מקצועיים להערכת שווי הזכויות המוענקות על פי ההסכם לחברה לישראל ולאחים עופר רק לאחר חתימת ההסכם ולאחר שכבר סוכם עימם המחיר שישלמו עבור זכויותיהם על פי ההסכם. השופט אדמונד לוי קבע בעת הגשת העתירה כי אין מקום לצווי הביניים שבקשה התנועה ל"עת הזו".