התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ כנגד ראש עירית קרית גת, אלברט ארז בשל הימנעותו מגבית חובת ארנונה של תושבים בסך של כמליון וחצי שקל מקבוצת אנשים אשר הוא חפץ ביקרם מטעמים השמורים עמו.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ כנגד ראש עירית קרית גת, אלברט ארז בשל הימנעותו מגבית חובת ארנונה של תושבים בסך של כמליון וחצי שקל מקבוצת אנשים אשר הוא חפץ ביקרם מטעמים השמורים עמו.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ כנגד ראש עירית קרית גת, אלברט ארז בשל הימנעותו מגבית חובת ארנונה של תושבים בסך של כמליון וחצי שקל מקבוצת אנשים אשר הוא חפץ ביקרם מטעמים השמורים עמו. בעתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא וברק כלב מתבקש בג"צ להוציא צוו על תנאי המורה לראש העיר ולמועצה לנמק מדוע לא ימנעו ממחיקת חובות ארנונה ו-או מתן הנחה המנוגדות לדין ולכללי המנהל התקין לקבוצת תושבים מיוחסת מקרית גת. בעתירה מבקשת התנועה מבג"צ אף להוציא צו ביניים שיורה לראש העיר ולמועצה להימנע מלפעול למחיקת חובות אלו עד לפסק הדין בעתירה. כן נתבקש צו ביניים המורה לשר הפנים להפסיק ולהעביר מענקים לעירית קריית גת הממאנת למלא את תפקידה ולפעול לגביית חובות מקבוצה מסוימת מתוך תושביה. במרכז העתירה עומדת הימנעותו של אלברט ארז ומועצת העיר מלגבות חובות ארנונה המגיעים עד כדי מליון וחצי שקל לחייבים שונים בקרית גת אשר העומדים בראש העירייה חפצים ביקרם. בעתירה נטען כי התנהלות זאת של אי גביית חובות אשר גורמת הפסד ניכר לקופת המועצה, נעשתה בניגוד לחוק ולנהלים ונגועה בחוסר סמכות. כן נגועה ההחלטה בחוסר סבירות קיצוני, שרירותית, ואף עולה ממנה ריח רע של שיקולים זרים. העתירה הוגשה בעקבות מידע שהגיע לקו הפתוח לפניות הציבור של התנועה בשנת 2002, לפיו קיימת לכאורה תופעה פסולה של אי גבית חובות ארנונה לחייבים שונים בקריית גת אשר העומדים בראש העירייה חפצים ככל הנראה, ביקרם. זאת מבלי להבחין בין החייבים אשר יש ביכולתם לשלם את החוב לאלו שאין ביכולתם.החוק מחייב כי ימוצו כל ההליכים נגד החייבים ובכלל זה הליכים משפטיים לגבית החוב, ורק כאשר אין כל דרך לגבות את החוב ניתן במקרים מסוימים למחקו. לאחר שכל פניותיה של התנועה לאורך כשנתיים וחצי לא הובילו את העירייה לפעול לגביית החובות ולאחר שהתנועה נדחתה בתשובות מתחמקות לאורך כל הדרך נאלצה תנועה למען איכות השלטון לפנות לבג"ץ.