יו"ר ועדת הבחירות, השופטת דליה דורנר תדון ביום שלישי בשעה 10.45 בכנסת בבקשת התנועה לאיכות השלטון לצו מניעה כנגד השר דני נווה ולסגן ראש המועצה המקומית שוהם בשל הבטחות אסורות במסגרת מערכת בחירות.

יו"ר ועדת הבחירות, השופטת דליה דורנר תדון ביום שלישי בשעה 10.45 בכנסת בבקשת התנועה לאיכות השלטון לצו מניעה כנגד השר דני נווה ולסגן ראש המועצה המקומית שוהם בשל הבטחות אסורות במסגרת מערכת בחירות.
התנועה לאיכות השלטון
יו"ר ועדת הבחירות, השופטת דליה דורנר תדון ביום שלישי בשעה 10.45 בכנסת בבקשת התנועה לאיכות השלטון לצו מניעה כנגד השר דני נווה ולסגן ראש המועצה המקומית שוהם בשל הבטחות אסורות במסגרת מערכת בחירות. התנועה מבקשת צווי מניעה המורים לשר נווה ולסגן ראש המועצה יוסי לוי להימנע מהמשך תעמולה אשר יש בה משום הבטחה מפורשת ו-או משתמעת ליחס נשוא פנים כלפי שוהם או סיוע או טובת הנאה כלפי המועצה המקומית שוהם ותושביה באם יבחר לוי (מועמד הליכוד) לראש מועצה. או הבטחה לפעול לגיוס תמיכת שרי הממשלה והכפופים להם להקמת אזור תעשיה בשוהם וקידום עניינים שונים של שוהם. כן מבקשת התנועה צו מניעה המורה לשר דני נווה להימנע משימוש לרעה בשמו ובתוארו שימוש שיש בו המשך הבטחה , מפורשת או משתמעת,להירתם למען תושבי רשות מקומית באם יבחר המועמד המועדף עליו באותה רשות. הבקשה בעקבות מכתבים שהופצו ב21.9.03 בתיבות המכתבים של תושבי שוהם. המכתבים הופצו מטעמו של השר נווה עבור יוסי לוי על נייר רשמי של השר נווה כחבר כנסת והוא חתום עליו כשר הבריאות. במכתב כותב השר בפירוש בין השאר: " כמי שמכיר את סגן ראש המועצה, יוסי לוי שנים רבות, אני פונה אליכם ומבקש את תמיכתכם בו וברשימת הליכוד. חברי הממשלה ואנוכי נעשה כל שביכולתנו לסייע ליוסי לוי לקדם ולהוביל את שהם להישגים בתחומי הבריאות, הרווחה ואיכות הסביבה, ולסייע בהקמת אזור תעשייה שיבטיח את עצמאותה הכלכלית של שהם… ומוסיף" …ההיכרות רבת השנים של יוסי לוי עם שרי הממשלה ועם חברי הכנסת, אין ספק שתסייע בידו להוביל את שהם קדימה" הפרסום מציין מפורשות ובמשתמע כי באם ייבחר לוי מובטח לו ולתושבי המועצה מראש סיוע ומשאבים מצד חברי הממשלה בתחומים שונים. התנועה מדגישה כי הבטחה שכזאת בעת מערכת בחירות הינה בבחינת חציית קו אדום, שהינו מעבר להבעת תמיכה במועמד זה או אחר, וכי יש בה במקרה זה הבטחה ברורה ישירה וקונקרטית ל"לרתימת סמכות" והבטחה של נבחר ציבור ל"סייע " לתושבי הרשות באם יבחרו את המועמד המועדף (לוי) על נבחר הציבור(נווה) וברשימת מפלגתו. הבטחה שכזאת נוגדת את עקרון הממלכתיות ומחויבותו של נווה כשר בממשלת ישראל להעניק שירות ענייני לתושבי כל רשות מקומית ללא קשר במי בחרו. יו"ר וועדת הבחירות השופטת דליה דורנר הורתה לשר נווה למר יוסי לוי להגיב על הבקשה עד מחר-13.10.03 בשעה 11.00. העתירה תידון בפני השופטת בלשכתה במשכן הכנסת ביום שלישי 14.10.03 בשעה 10.45