התנועה למען איכות השלטון מבקשת מיו"ר ועדת הבחירות השופטת דליה דורנר להוציא צוי מניעה כנגד ראש הממשלה אריאל שרון ושרת החינוך לימור ליבנת בשל הבטחות אסורות במסגרת מערכת בחירות.

התנועה למען איכות השלטון מבקשת מיו"ר ועדת הבחירות השופטת דליה דורנר להוציא צוי מניעה כנגד ראש הממשלה אריאל שרון ושרת החינוך לימור ליבנת בשל הבטחות אסורות במסגרת מערכת בחירות.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה מבקשת צווי מניעה המורים לראש הממשלה ולמועמד הליכוד לרשות פרדס חנה כרכור, מר יואב קעטבי להימנע מהמשך תעמולה אשר יש בה משום הבטחה מפורשת ו-או משתמעת ליחס נשוא פנים כלפי פרדס חנה- כרכור באם יבחר קעטבי (מועמד הליכוד) לראש מועצה. ובכלל זאת להמנע מהמשך תעמולה שיש בה הבטחה לפעול לגיוס תמיכת שרי הממשלה והכפופים להם למען "טיפול נקודתי" בפרדס חנה כרכור וקידום ענייניה השונים של פרדס חנה כרכור. הבקשה בעקבות מודעות תעמולה שפרסם קעטבי בעיתונים שונים תחת הכותרת:" ממשלת ישראל מתגייסת לטובת פרדס-חנה כרכור", ובהמשך לכך נאמר "יחד עם מועמד הליכוד לראשות המועצה יואב קעטבי" ולאחר מכן, באה פניה לתושבי הישוב האומרת:"כי רק יואב קעטבי מביא עימו: את תמיכת ראש הממשלה, את תמיכת שרי הממשלה וחברי הכנסת, הבטחה לטיפול נקודתי בפרדס חנה." התנועה טוענת כי דברי תעמולה אלו מהווים למעשה הבטחה מפורשת , ובחלקים מסוימים של הפרסום הבטחה משתמעת באופן ברור, לתושבי פרדס חנה כרכור , בשמם של שרי הממשלה לפעול למען ענייני המועצה לאחר הבחירות באופן הכרוך בבחירה ביואב קעטבי. צו מניעה זהה מבקשת התנועה להוציא לראש הממשלה אריאל שרון ולמר עוזי לב צור מועמד הליכוד לרשות העיר הרצליה בעקבות מודעות תעמולה שפרסם לב צור בעיתונים שונים. בלב הפרסום פניה אישית של ראש הממשלה לתושבי הרצליה החתומה בכתב ידו . בלב פנייתו, לאחר שהשמיע דברי תמיכה לגבי כישוריו של לב צור, מציין ראש הממשלה :"בכוונתי לעשות כמיטב יכולתי לסייע לתא"ל מיל' עוזי לב צור במהלך מערכת הבחירות ולאחריה."לטענת התנועה גם הבטחה זו, בעת מערכת בחירות ובקשר לבחירה במועמד מסוים וברשימה מסוימת, הינה בבחינת חציית קו אדום והיא מעבר להבעת תמיכה במועמד זה או אחר, שכן יש בה הבטחה ברורה, ישירה וקונקרטית ל"רתימת סמכות" והבטחת נבחר ציבור "לסייע" לתושבי הרצליה לאחר הבחירות באם יבחרו בלב צור וברשימתו. הצו השלישי המתבקש הוא לשרת החינוך לימור ליבנת ולמר ארנון גלעדי מועמד הליכוד לרשות עירית תל אביב בעקבות מודעות תעמולה שפרסם גלעדי . בלב הפרסום מציין גלעדי כי מובטח לו באופן יחודי סיוע משרת החינוך בקידום החינוך בתל אביב. בפרסום נכתב "רק הליכוד מתחייב לפעול, בסיוע שרת החינוך לימור לבנת, לשיקום מערכת החינוך ובתי הספר היסודיים והתיכוניים בדרום העיר. גם הבטחה זו הינה בבחינת חציית קו אדום והיא מעבר להבעת תמיכה במועמד זה או אחר. התנועה מבקשת גם כי יוצא צו מניעה לראש הממשלה ולשרת החינוך להימנע משימוש לרעה בשמם ובתוארם. שימוש שיש בו הבטחה מפורשת או משתמעת,להירתם למען תושבי רשות מקומית באם יבחר המועמד המועדף עליהם באותה רשות. התנועה למען איכות השלטון טוענת כי תופעה כזו של הבטחה קונקרטית וישירה מסמלת, מעבר להיותה עבירה על החוק והבטחה לתמורה בעבור בחירת מועמד ורשימה, מגמה חמורה של זלזול בממלכתיות העטוף באריזה שקופה ומיתממת של תמיכה במועמדותו של פלוני.