התנועה למען איכות השלטון דורשת להפסיק את הליכי קיום המכרזים ברשות השידור במתכונתם הנוכחית ולעורכם מחדש תוך קביעת דרישות סף הולמות.

התנועה למען איכות השלטון דורשת להפסיק את הליכי קיום המכרזים ברשות השידור במתכונתם הנוכחית ולעורכם מחדש תוך קביעת דרישות סף הולמות.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון דורשת להפסיק את הליכי קיום המכרזים ברשות השידור במתכונתם הנוכחית ולעורכם מחדש תוך קביעת דרישות סף הולמות. * (למען הסר ספק יצוין כי החלטת בית הדין לעבודה משבוע שעבר להוציא לפועל את המכרזים אינה מתייחסת לטענות בסוגיית תנאי הסף ופסק הדין עסק רק בסמכותו של השר הממונה להתערב המינויים ברשות השידור.) במכתבה למנכ"ל רשות השידור למ"מ היועהמ"ש ולחברי הוועד המנהל של רשות השידור מציינת התנועה כי החלטת הנהלת רשות השידור להסתפק ברף כישורים נמוך בנושא ההשכלה מהמתמודדים במכרזים לתפקידים ניהולים בכירים היא בלתי סבירה ובלתי וראויה. הורדת הרף נעשתה כחלק מהסכם עם אגודת העתונאים בירושלים ואיגוד עתונאי ישראל ב 24 למרץ . על פי הסכם זה אין צורך בתעודת בגרות (וכמובן השכלה אקדמית) כתנאי סף להתמודדות במכרז על אף בכירות המשרות העומדות על הפרק. הרף הורד במסגרת מכרזים לתפקידים בכירים ברשות ביניהם: במאי ראשי, מנהל מחלקת פרומו, מנהל מחלקת צילום, מנהל מחלקת עוזרי הפקה אשר לא ידרשו תעודת בגרות ולתפקידי מנהל מחלקת תעודה, בידור, דרמה, רכש ומנהל מחלקת תוכניות הילדים והנוער לא תידרש השכלה אקדמית. התמונה המצטיירת לאור הורדת תנאי הסף קשה במיוחד ובמיוחד לאור העובדה כי מדובר בתפקידים לקדנציה בת שלש שנים עם אופציה לשלש שנים נוספות. מדובר בתקופה ארוכה ומשמעותית למרות הניסיון להציג את המהלך כחד-פעמי לסבב המכרזים הנוכחי. בפרט אמורים הדברים כאשר הורדת הרף נעשית לאחר הסתפקות "זמנית" ברף השכלה נמוך בהסכם מ27.2.82 התקף כבר 22 שנים. מהלך תמוה גם לאור העובדה שדרישות ממעומדים במשק נמצאות בעליה וכאשר רשות השידור מצויה בתחרות מול גופי תקשורת נוספים. מהלך זה פוגע ברשות ומהווה מדרון חלק העלול להוביל להמשך הורדת רמת העובדים ברשות השידור כמו גם לירידה באיכות העובדים במגזר הציבורי בכללותו. לאור כל זאת מבקשת התנועה לאיכות השלטון להפסיק את קיום המכרזים במתכונתם הנוכחית ולערכם כראוי תוך קביעת דרשות סף הולמות. ולאור התשובה תשקול את צעדיה.