התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"ץ נגד החלטת חה"כ רוני בראון שלא להעלות לדיון בוועדת הכנסת את בקשת היועץ המשפטי לממשלה להסיר את חסינותו של חה"כ יאיר פרץ.

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"ץ נגד החלטת חה"כ רוני בראון שלא להעלות לדיון בוועדת הכנסת את בקשת היועץ המשפטי לממשלה להסיר את חסינותו של חה"כ יאיר פרץ.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"ץ נגד החלטת חה"כ רוני בראון שלא להעלות לדיון בוועדת הכנסת את בקשת היועץ המשפטי לממשלה להסיר את חסינותו של חה"כ יאיר פרץ. בעתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא וברק כלב מבקשת התנועה מבג"צ להוציא צו על תנאי כנגד חה"כ רוני בראון יו"ר ועדת הכנסת המורה לו לנמק מדוע לא יבטל את החלטתו מ1 בינואר 2004 להקפיא את דיוני ועדת הכנסת בבקשת היועץ המשפטי לממשלה להסיר את חסינותו של ח"כ יאיר פרץ, וזאת עד לסיום הליכי החקיקה לשינוי חוק החסינות וזאת למרות שהליכים אלו עשויים להמשך חדשים רבים. ומדוע לא יעלה לדיון את בקשת היועץ המשפטי לממשלה בפני ועדת הכנסת כבר בישיבתה הקרובה או בסמוך לכך. וזאת לשם הגשת כתב אישום נגד חה"כ יאיר פרץ באשמות פליליות חמורות וביניהן קבלת שוחד, הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. התנועה טוענת כי החלטתו של חה"כ בראון להקפיא את דיוני ועדת הכנסת בעניין הסרת החסינות של חה"כ פרץ הנה בנסיבות העניין מנוגדת ללשון החוק ומשוללת סמכות, נתקבלה מתוך שיקולים לא ענייניים, ונגועה בשרירות ובחוסר סבירות קיצוני. התנועה מציינת בעתירתה כי מעבר לפגיעה המצטברת כתוצאה מהפיכתה של הכנסת ל"עיר מקלט" לחשודים ככל שמתמשך המצב הנוכחי, פגיעה אשר כבר הגיעה לכדי מסה קריטית מזיקה מאד, יש במהלך מסוג זה מסר היוצר פיחות במעמד תוצרו החשוב ביותר של בית המחוקקים- החוק. עיכוב הדיונים בוועדת הכנסת עלול להביא לפגיעה בהליך המשפטי הצפוי להתקיים באם תוסר החסינות ,ובעיקר בשל כך שמדובר בהליך פלילי בו מוטל על התביעה נטל הוכחה כבד , בהוכחת אשמת הנאשם , אשר חלוף הזמן פוגע ביכולת להרימו. כן פוגעת ההחלטה בעקרון השוויון והופכת את דינם של חברי הכנסת לשונה מדינם של שאר האזרחים . זאת, כאשר בית המחוקקים אשר שם סייג , הלכה למעשה, לתחולת לשון החוק (ובמקרה זה מדובר בחוק אשר מחייב להביא לדיון את בקשתו של היועץ המשפטי לממשלה להסרת החסינות ללא עיכוב בישיבה הראשונה של וועדת הכנסת) גורם במעשהו זה לפגיעה במעמדו של הדין במדינת ישראל.