בעקבות פרסום הדוח השנתי של הממונה על השכר , דורשת התנועה לאיכות השלטון לקבל את רשימת מקבלי השכר החריג על פי עקרון השקיפות.

בעקבות פרסום הדוח השנתי של הממונה על השכר , דורשת התנועה לאיכות השלטון לקבל את רשימת מקבלי השכר החריג על פי עקרון השקיפות.
התנועה לאיכות השלטון
נכבדי, הנדון: דו"ח שנתי של הממונה על השכר לשנת 2002 בשם התנועה למען איכות השלטון הריני לפנות אליך כדלקמן: 1. .על רקע המצב הכלכלי הקשה בו אנו נמצאים, נתבשרנו לצערנו על עליה בחריגות השכר לשיעור של 20% מכלל הגופים אשר הגישו את הדו"ח. משמעות הדבר כי בכל גוף ציבורי חמישי מתגלות חריגות שכר חדשות, וזאת בנוסף לגופים אשר כבר פניתם להשבת השכר החורג. 2. לצערנו הרב ברשימת החורגים, נמצאות רשויות מקומיות רבות אשר על אף גרעונותיהם התקציביים העצומים, נמצאו בהם חריגות שכר בהיקפים עצומים. 3. אנו דורשים לקבל לידינו את הרשימה השמית של כל מקבלי השכר החורג בדו"ח זה, וכן את כל מקבלי השכר החורג אשר טרם השיבו את הכסף. דרישה זו מביעה את זכותו של הציבור לדעת מיהם אותם האנשים אשר נוגסים מהקופה הציבורית שלא כדין. על פי עקרון השקיפות ראוי כי הציבור כולו ידע, ובכך יוכל לבקר ולבדוק האם הושבו הכספים כולם לקופתה המדלדלת של המדינה. 4. בנוסף, אנו דורשים לקבל את שמות כלל העובדים בשרות הציבורי, ואת שכרם, ובפרט נבקש לקבל את רשימת העובדים הבכירים בדרגות הניהול בשרות הציבורי ואת שכרם כולל כל ההטבות הנלוות אליהן. 5. אנו פונים אליכם על מנת שתעשו שימוש בכל הסמכויות הנתונות לכם ובכלל זאת סמכויותיכם על פי חוק יסודות התקציב, על מנת לכפות השבת הכספים בכל הגופים בהם נמצאו חריגות ובכללם הגופים הנזכרים בדו"ח (מ"איגוד ערים לכבאות השרון" ועד "תל אביב"). 6. נבקשכם להפעיל את כל צעדי האכיפה ובכלל זאת כל הסנקציות המנויות בחוק יסודות התקציב כנגד הגופים החורגים, על מנת להבטיח כי תופעת החריגה לא תשנה בעתיד. 7. בפרט אנו סבורים כי יש להפעיל סנקציות כנגד גופים וגורמים אחרים אשר שנה אחר שנה ממשיכים וחורגים בסכומי כסף ניכרים. 8. עוד נבקשכם לנקוט בצעדים משמעתיים כנגד כל אחד מן הגורמים אשר אישר את חריגות השכר הבלתי חוקיות הנזכרות בדו"ח . באם ישנה כוונה לעבור לסדר היום במקרה מסויים מבלי נקיטה בהליכים משמעתיים ו/או משפטיים נבקש לדעת, באיזה מקרה מדובר ומהם השיקולים לאי נקיטת צעדים אלו בכל אחד מן המקרים. 9. נבקש לדעת מי מבין כל אחד מהגופים אשר לגביהם נתקבלו החלטות על השבת כספים ובכלל זאת הגופים המנויים בפרק הרלונטי בדו"ח, כבר השיב בפועל את סכומי החריגות שנדרשו ממנו. 10. לגבי כל אחד מהגופים נבקש לדעת איזה סכום הושב בפועל. אם ישנו פער בין הסכום עליו הצביע הממונה ובין הסכום שהושב בפועל נבקש לדעת מהי הסיבה לכך. 11. נבקש לקבל את תגובותיהם בכתב של כל אחד מהגופים הרלוונטים להחלטת הממונה על השכר, כפי שנשלחה לממונה על השכר, במקרים בהם קיים פער כאמור, ואת תגובתו של הממונה על השכר ( בכתב ובעל פה ) כפי שהועברה לגוף הרלוונטי. 12. נבקש להדגיש כי אמנם ישנה חשיבות רבה במלאכה הברוכה שמבצע הממונה על השכר, יחד עם זאת הימנעות מנקיטת צעדים אישיים ומשמעתיים וכן אי שימוש בסנקציות המנויות בחוק יסודות התקציב, לא יאפשרו למנוע הישנות חריגות אלו בעתיד, מה גם שיש בהם איתות בעיקר למנהלים בשרות הציבורי כי מחירה של הפגיעה באינטרס הציבור ובקופתו הינו זול באופן המאפשר המשך ההתנהלות הלקויה הנוכחית. 13. במידת הצורך נא ראו בבקשותנו להמצאת החומר כבקשה על פי חוק חופש המידע, ואנו מתחייבים בשאת לשלם את סכום האגרה עם קבלת הדרישה לידנו. 14. באם לא ינקטו הצעדים האמורים הנזכרים לעיל נאלץ לשקול פניה לערכאות לתיקון המצב.