התנועה למען איכות השלטון עתרה היום לבג"צ לביטול מינויו של צבי חפץ לשגריר ישראל בבריטניה. בעתירה שהוגשה היום באמצעות עוה"ד אליעד שרגא וברק כלב מתבקש בית המשפט להוציא צו ביניים המורה לראש הממשלה ולשר החוץ להקפיא את המצב הקיים ולמנוע לפי שעה את כניסתו של חפץ לתפקיד, וזאת עד לקבלת ההחלטה בעתירה גופה.

התנועה למען איכות השלטון עתרה היום לבג"צ לביטול מינויו של צבי חפץ לשגריר ישראל בבריטניה. בעתירה שהוגשה היום באמצעות עוה"ד אליעד שרגא וברק כלב מתבקש בית המשפט להוציא צו ביניים המורה לראש הממשלה ולשר החוץ להקפיא את המצב הקיים ולמנוע לפי שעה את כניסתו של חפץ לתפקיד, וזאת עד לקבלת ההחלטה בעתירה גופה.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון עתרה היום לבג"צ לביטול מינויו של צבי חפץ לשגריר ישראל בבריטניה. בעתירה שהוגשה היום באמצעות עוה"ד אליעד שרגא וברק כלב מתבקש בית המשפט להוציא צו ביניים המורה לראש הממשלה ולשר החוץ להקפיא את המצב הקיים ולמנוע לפי שעה את כניסתו של חפץ לתפקיד, וזאת עד לקבלת ההחלטה בעתירה גופה. כן מתבקש בית המשפט להוציא צו על תנאי המורה להם לנמק מדוע החליט לאשר את מינוי חפץ לתפקיד שגריר ישראל בבריטניה למרות העובדה שמסר מסמך "קורות חיים", שאינו תואם את האמת במסגרת הצגת מועמדותו לתפקיד. התנועה טוענת, כי המסמך מנוגד לאמת בשורה של נקודות מהותיות ביחס לניסיונו המקצועי, וכן כי ההצהרה שאין לו כל זיקה לראש הממשלה אינה נכונה בתכלית בשום אופן. התנועה טוענת, כי מינויו של חפץ למשרה ניהולית בכירה כאשר קיימות ראיות מנהליות כבדות משקל, כי מסר נתונים כוזבים בפני רשויות מוסמכות וניסה לזכות במשרת השגריר בהסתמך על מסירת נתונים מעין אלו. נגוע בחוסר סבירות, פוגע פגיעה קשה באמון הציבור במערכות השלטון ויוצר נורמה שלילית מסוכנת. התנועה טוענת עוד, כי ההחלטה לאשר את המינוי התקבלה בהליך לקוי ומבלי לבדוק את כל הנתונים שעמדו בפני הממשלה ומבלי לבדוק את תצהירו של מר יעקב קדמי, לשעבר ראש "נתיב", שהיה הממונה על חפץ בשליחותו במסגרת "נתיב". בתצהיר שמסר קדמי לפרקליטות המדינה מפורט כי דווחו של חפץ בקורות חייו בנוגע לינסיונו המקצועי מנוגד לאמת. כן מבקשת התנועה, כי יוצא צו על תנאי המורה לממשלה לנמק מדוע לא יבטלו את המינוי, למרות שלא נתקיימו בחפץ "כישורים מיוחדים" הנדרשים בעת מינוי ממשלתי למשרת שגריר במסגרת מכסת המנויים הפטורים ממכרז, וכאשר המועמד הינו בעל זיקה אישית לשר משרי הממשלה. הרקע לעתירה: במהלך דצמבר 2003 נבחנה מועמדותו של חפץ לתפקיד שגריר ישראל בבריטניה במסגרת מכסת המינויים הנעשים ע"י הממשלה ללא מכרז. במסמך שהגיש הכולל את תיאור קורות חייו ציין חפץ, כי הוא בעל ניסיון מדיני ודיפלומטי רחב במסגרת שליחותו בברית המועצות. כן ציין כי אין לו זיקה אישית לראש הממשלה. נושא הזיקה האישית לראש הממשלה הוא מרכזי במקרה זה משום שעל פי החלטת הממשלה במידה ויש זיקה אישית, עסקית או פוליטית בין חפץ לאחד משרי הממשלה אין ועדת המינויים יכולה להמליץ עליו לתפקיד, אלא אם יש לו רקע וכישורים מיוחדים.הפרשה נחשפה ע"י העתונאית חני קים מ"הארץ". לעתירה מצורף תצהיר של מר קדמי, שהיה הממונה על חפץ בשליחותו מטעם "נתיב", המציין, כי הנתונים בקורות חייו של חפץ מנוגדים לאמת. בנוסף יש בידי התנועה מידע, כי לחפץ זיקה אישית לראש הממשלה. וכי הם נפגשים זה בביתו של זה וסועדים יחדיו. ב- 18 לינואר 2004 אישרה הממשלה את המינוי, למרות עמדתה של פרקליטת המדינה ומ"מ היועץ המשפטי לממשלה באותה עת, שביקשה לדחות את ההצבעה עד לבדיקה מעמיקה של הנושא. בעקבות ההחלטה פנתה התנועה לממשלה והעמידה אותה על טעותה. מאחר והבעיה לא באה על פתרונה והמינוי אושר, נאלצה התנועה למען איכות השלטון לעתור לבג"ץ.