התנועה למען איכות השלטון דורשת להפסיק את ההפליה לטובה של מעין החינוך התורני ומרכז החינוך העצמאי.

התנועה למען איכות השלטון דורשת להפסיק את ההפליה לטובה של מעין החינוך התורני ומרכז החינוך העצמאי.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון דורשת להפסיק את ההפליה לטובה של מעין החינוך התורני ומרכז החינוך העצמאי. התנועה טוענת במכתבה כי מעין החינוך התורני ומרכז החינוך העצמאי מופלים לטובה על פני שאר המוסדות בכך שהם מקבלים 100% מתקצוב משרד החינוך בעוד שמוסדות מוכרים שאינם רשמיים אחרים מקבלים לכל היותר 75%. עוד טוענת התנועה כי בעוד שמוסדות רשמיים של המדינה אינם רשאים לקיים מדיניות רישום סלקטיבית ולבחור את התלמידים הבאים בשעריהם , מאפשרת המדינה לרשתות אלו לבחור את תלמידיהם ומשלמת להם אם הם בוחרים במדיניות רישום זו 90% מהתקציב לעומת 65% במוסדות מקבילים אחרים. במכתבה ליועץ המשפטי לממשלה ולשרת החינוך מתייחסת התנועה לדו"ח שושני אשר על פי מנסחיו עומדת במרכזו התפיסה, כי מימון מוסדות החינוך היסודי בישראל צריך להיעשות ע"פ קריטריונים שיוויונים , הוגנים,יעילים אפקטיביים ישימים, גלויים, פומביים ואחידים לכלל התלמידים במדינת ישראל. לאור כך תמהה התנועה כי אותו דו"ח ובעקבותיו חוזר מנכ"ל את רשת החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני מכלל המוסדות המוכרים שאינם רשמיים, ומעניק להם הטבות אשר אינן עולות בקנה אחד לא עם מטרות הדו"ח, לא עם חוק יסודות התקציב, ובודאי שלא עם עקרונות השוויון והמנהל התקין. אפליה זו מסתמכת על פי מחברי הדו"ח על חוק יסודות התקציב. התנועה מצדה טוענת כי חוק יסודות התקציב קובע מפורשות כי שתי רשתות החינוך הללו יתוקצבו בתקציב משרד החינוך " לפי אמות מידה שוות לשתי התאגידים ועל פי קריטריונים עניינים אחידים ושיוויוניים כמו לכלל ילדי ישראל." לאור כך שכלל ילדי ישראל הלומדים במוסדות מוכרים שאינם רשמיים זכאים רק ל 75%, ו 65% בהתאמה הרי שתקצובן מעבר לשיעור זה הינו תקצוב מפלה אשר אינו עומד בקריטריונים שהציב הדו"ח עצמו , וודאי שאינו עומד בנדרש על פי לשון החוק. התועה דורשת תשובות לטענותיה וזאת על מנת שתוכל לשקול את צעדיה המשפטיים.