התנועה לאיכות השלטון דורשת מראש הממשלה להכריז על מצב חירום לאומי ולחזק את המשטרה בכח אדם ומשאבים וזאת לאור הפרסומים האחרונים על הנעשה ב"עולם התחתון".

התנועה לאיכות השלטון דורשת מראש הממשלה להכריז על מצב חירום לאומי ולחזק את המשטרה בכח אדם ומשאבים וזאת לאור הפרסומים האחרונים על הנעשה ב"עולם התחתון".
התנועה לאיכות השלטון
התנועה לאיכות השלטון דורשת מראש הממשלה להכריז על מצב חירום לאומי ולחזק את המשטרה בכח אדם ומשאבים וזאת לאור הפרסומים האחרונים על הנעשה ב"עולם התחתון". במכתבה לראש הממשלה, לשר לבטחון פנים, למפכ"ל המשטרה ולראש אגף החקירות ב משטרת ישראל מציינת התנועה כי בימים האחרונים היינו כולנו עדים לתופעות קשות המעידות על התגברות הפשע המאורגן בישראל. בין היתר היינו עדים לחשיפת קבוצת מחסלים מקצועיים ש"יובאו" ארצה ע"י גורמי פשע. התופעות החמורות שנחשפו בימים האחרונים אינן אלא חלק מגל מסוכן של פשיעת "עולם תחתון" לו היינו עדים בשנים האחרונות. בין היתר הוכן בשנה שעברה ע"י משטרת ישראל דוח ממנו עולה למעשה כי בישראל עולם פשע מאורגן משגשג, תוך שהמשטרה מודעת לעומדים בראשו. קיומו של פשע מאורגן יתכן רק במקום בו קיים ואקום אותו הותירה מערכת אכיפת החוק, החסרה את המשאבים הדרושים לביצוע מטלותיה. התנועה סבורה כי קיים צורך הכרחי בחיזוק המשטרה, בכח אדם ובאמצעים, שיאפשרו לה להתמודד עם מצב החירום אליו נקלעה מדינת ישראל בשל אוזלת ידם של מוסדות אכיפת החוק. בנוסף לכך, חוסר הפונקציונליות של מערכת אכיפת החוק בישראל אשר היווה קרקע פוריה לשגשוג יבלית הפשע המאורגן, בא לידי ביטוי באופן בולט וברור אף בכל הנוגע ליכולת אגף החקירות שבמשטרת ישראל להתמודד עם פשיעה מתוחכמת של מה שזכה לכינוי "עברייני צווארון לבן". כך לדוגמא, בידי התנועה חומר ראיות רב במספר לא מבוטל של פרשות, אשר ממנו עולה בבירור כי על אף שמצוי בידי היחידה הארצית לחקירות הונאה ויחידות נוספות מידע וראיות המבססות דבר קיומם של חשדות לכאורה לביצוע עבירות חמורות בדבר פשיעה מתוחכמת לסוגיה, נמנעת היחידה הארצית מלמצות באופן ראוי את החקירה הנדרשת בנסיבות המקרה., עד לשלב זה ממש לא הועילו כל מחאותיה של התנועה ולא נערכה חקירה רצינית וממצה באותן פרשות. אין זה פלא אם כן שמשטרת ישראל, אשר מגלה חוסר אונים באכיפת החוק כאשר מדובר בחשדות לעבירות צווארון לבן, אפשרה במחדלה אף את פעולתו של פשע מתוחכם מסוג אחר – הפשע המאורגן. כל אלו מחייבים לדעת התנועה בחינה יסודית מצד כל הגורמים האחראים על אכיפת החוק בנוגע לפשע מאורגן ובנוגע לפשיעת עברייני "הצווארון הלבן". לאור כל זאת קוראת התנועה לראש הממשלה ולשר לבטחון פנים להכריז על מצב חירום לאומי בכל הנוגע להתגברות הפשע המאורגן, להורות על בדק בית יסודי בגורמים המופקדים על חקירת הפשיעה המתוחכמת שנזכרה לעיל ובפרט להקצות משאבי ציבור ניכרים נוספים. בהקשר זה, ראוי לציין כי התשואה על השקעה במערכת אכיפת חוק הינה תשואה רבה הנמדדת כבר בטווח הבינוני- קצר. זאת אלא אם מעוניין השלטון המרכזי, מטעמים השמורים עימו, להותיר בחולשתם את הגורמים המופקדים על חקירת הפשיעה המאורגנת ופשיעת עברייני צווארון לבן.