התנועה לאיכות השלטון בעתירה שהוגשה הבוקר לבית המשפט המחוזי בירושלים : משרד החינוך מסתיר מידע בנוגע לפרוט חלוקת תקציבו ופירוט הכספים שהקצה בפועל למוסדות החינוך במדינה בשנים 2002 ו-2003.

התנועה לאיכות השלטון בעתירה שהוגשה הבוקר לבית המשפט המחוזי בירושלים : משרד החינוך מסתיר מידע בנוגע לפרוט חלוקת תקציבו ופירוט הכספים שהקצה בפועל למוסדות החינוך במדינה בשנים 2002 ו-2003.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה לאיכות השלטון בעתירה שהוגשה הבוקר לבית המשפט המחוזי בירושלים : משרד החינוך מסתיר מידע בנוגע לפרוט חלוקת תקציבו ופירוט הכספים שהקצה בפועל למוסדות החינוך במדינה בשנים 2002 ו-2003. בעתירה מנהלית לפי חוק חופש המידע שהוגשה היום לבית המשפט המחוזי בירושלים מבקשת התנועה למען איכות השלטון מבית המשפט צו שיורה לממונה על חוק חופש המידע במשרד החינוך להעביר לידיה את המידע הבא: פירוט חלוקת התקציב על פי ספר התקציב לשנת 2002 ו 2003 (להלן – ספר התקציב) וכן פירוט הכספים שהקצה משרד החינוך בפועל לכל אחד ממוסדות החינוך השונים במדינת ישראל בשנים 2002 ו-2003, ובכלל זה מידע לגבי כספים שניתנו בפועל מסעיפי רזרבה תקציבית. במשך כשנה וחצי פנתה התנועה באופן חוזר ונשנה לממונה על המידע במשרד החינוך לצורך קבלת המידע המבוקש. מידע זה דרוש לצורך מחקר אותו עורכת התנועה באמצעות המחלקה הכלכלית ומחלקת המחקר שלה לבדיקת שוויוניות חלוקת תקציבי החינוך במדינת ישראל בין המגזרים השונים ובכללם המגזרים החילוני הדתי וכו". המחקר מנוהל בין היתר לאור דו"ח ועדת פרופ' נאמן משנת 99 אשר ממנו עולה בעייתיות בחלוקת הקצאת משאבי החינוך במדינה בין היתר מן ההיבט של פגיעה בעיקרון השוויון. פניות התנועה נענו בצורה מתחמקת תוך העברת חומר חלקי ביותר שאינו מאפשר בשום אופן קבלת תמונה מלאה על המצב לאשורו ותוך שמשרד החינוך נתלה בתירוצים שונים ומשונים לאורך כל הדרך. בעתירתה מציינת התנועה כי המידע המבוקש הינו ציבורי בתוכנו ומהותו, ובעל חשיבות ציבורית עליונה. תקציב החינוך אינו רק מסגרת טכנית-פיננסית המסדירה את הוצאות הממשלה והכנסותיה בתחום החינוך. התקציב משקף את הכרעות הממשל למעשים שיעשה או יימנע מעשייתם, פרטי התקציב וחלוקתו הפנימית צריכים להוות "חלון שקוף" לאזרח, שאליו הוא יכול להתבונן פנימה ולהבין אלו החלטות מתקבלות ע"י נבחריו והאם הן עומדות בעיקרון השוויון. התחמקות משרד החינוך עד כה מלהעביר את המידע המבוקש לידי התנועה יוצרת רושם וחשש כבד כי מטרתה להקשות על המחקר שעורכת התנועה ו/או לעכב אותו ו/או להימנע ממסירת מידע עפ"י החוק ללא כל ביסוס ו/או הצדקה, ופוגעת ביכולת לבצע ביקורת ציבורית ומשפטית אפקטיבית. התנועה חוזרת ומציינת כי חוק חופש המידע לא נחקק לצורך הערמת קשיים בירוקרטיים בפני מבקשי מידע ציבורי, למרות שבפועל נראה כי החוק מופעל פעמים רבות ע"י הרשויות באופן בלתי ראוי באופן הגורם לעיכובים ו/או למתן תירוצים כאלה ואחרים אשר אין בכוחם אלא להתיש ולשחוק עד דק את מבקש המידע.