התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת משר המשפטים הקמת וועדת חקירה שתקבע האם בכירים בפרקליטות ופרקליטת המדינה לשעבר "תפרו" תיק לשרון או שמע היוה"מש "תפר" תיק לפרקליטות ולפרקליטה.

התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת משר המשפטים הקמת וועדת חקירה שתקבע האם בכירים בפרקליטות ופרקליטת המדינה לשעבר "תפרו" תיק לשרון או שמע היוה"מש "תפר" תיק לפרקליטות ולפרקליטה.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת משר המשפטים הקמת וועדת חקירה שתקבע האם בכירים בפרקליטות ופרקליטת המדינה לשעבר "תפרו" תיק לשרון או שמע היוה"מש "תפר" תיק לפרקליטות ולפרקליטה. במכתבה לשר המשפטים טוענת התנועה כי מערכת אכיפת החוק איבדה את הלגיטימציה שלה, הן כלפי פנים והן כלפי חוץ, נוכח התבטאויותיו הקשות של היועץ המשפטי לממשלה במסגרת סגירת תיק החקירה כנגד ראש הממשלה. היועץ המשפטי, על פי דברי שומעיו,טען חמורות בפני עיתונאים, כנגד החלטות צוות הפרקליטות בראשות פרקליטת המדינה דאז ושופטת עליון בהווה עדנה ארבל והליך קבלתן, מעבר לביקורת על דרך העבודה. מדבריו עולה כתב האשמה חריף כנגד הצוות ויושר מניעיו, שמשמעותו, כי הצוות סימן את ראש הממשלה כמטרה ופעל באופן בלתי ענייני ומקצועי בגיבוש תיק נגדו. חמור מכך עולה מדבריו, כי ששיקולים זרים עמדו בבסיס החלטת צוות הפרקליטות דברים אלו שומטים את הקרקע תחת מערכת התביעה במדינת ישראל ופוגעים פגיעה אנושה באמון הציבור בה וביכולתה למלא את יעודה. היועץ המשפטי לממשלה אינו יכול לזרוק לחלל האוויר רמיזות והאשמות מבלי להוכיח אותן ומבלי לקחת עליהן אחריות מלאה. אחת מהשתיים: o או שהיועץ המשפטי טופל האשמות שווא ואז עליו לקחת אחריות על הנזק שגרם לחברי צוות הפרקליטות ולמערכת אכיפת החוק כולה ולפנות את כיסאו. o או שהצוות הפרקליטות תפר תיק לראש הממשלה ו/או גיבה את פרקליטת המדינה לשעבר בהתנהלות פסולה, מגמתית ובלתי מקצועית ויש להסיק מסקנות אישיות כנגד התנועה דורשת לאלתר הקמת וועדת חקירה שתבחן את מכלול הפרשה, השתלשלות הדברים, ההאשמות שהעלה היוהמ"ש והליכי קבלת ההחלטות, הן של היועץ המשפטי לממשלה והן של פרקליטת המדינה לשעבר, ותכריע בהאשמות חסרות התקדים שהועלו. התנועה מדגישה כי נטל ההוכחה במקרה זה מונח על כתפיו של היועץ המשפטי לממשלה ועליו להוכיח האם יש בסיס להאשמות שהעלה. לא ניתן להשאיר את הדברים כמו שהם, רעידת האדמה שפגעה השבוע במערכת התביעה, יצרה סדקים עמוקים וקשים שללא טיפול יסודי ונחוש עלולים למוטט את שלטון החוק במדינה.