התנועה לאיכות השלטון: דרך העסקתו של עו"ד וייסגלס במשרד ראש הממשלה במקביל לעבודתו כעו"ד פרטי,מהווה תקדים מסוכן ויש לבטלה!

התנועה לאיכות השלטון: דרך העסקתו של עו"ד וייסגלס במשרד ראש הממשלה במקביל לעבודתו כעו"ד פרטי,מהווה תקדים מסוכן ויש לבטלה!
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה ליועץ המשפטי לממשלה ולנציב שירות המדינה מציינת התנועה כי לאחרונה פורסם כי בכוונת ראש הממשלה להמשיך והעסיק את עו"ד דב וייסגלס במשרד ראש הממשלה לאחר פרישתו מתפקיד ראש לשכת ראש הממשלה בהיקף של שליש משרה, במקביל לעבודתו כעו"ד פרטי. התנועה למען איכות השלטון סבורה כי העסקה בדרך זו הינה תקדים מזיק ביותר, המנוגד לכללי מנהל תקין. ידוע כי משרדו של עו"ד וייסגלס, משרד אשר אף נשא את שמו עד לפני מספר חודשים ואשר עו"ד וייסגלס צפוי לכאורה לחזור אליו כשותף בכיר, מייצג לקוחות שונים המצויים ו/או שהיו מצויים בעבר הלא רחוק בקשר עם דרגי השלטון הבכירים ובכללם משרד ראש הממשלה. בעת שהצטרף עו"ד וייסגלס למשרד ראש הממשלה גובש עימו הסדר ניגוד עניינים אשר ביקש לכאורה לתת פיתרון לניגוד העניינים המתעורר. לפי פרסומים שונים, עולה כי עו"ד וייסגלס נדרש לכאורה על פי הסדר זה להתנתק ממשרדו, ולהימנע מניגוד עניינים בנושאים בהם טיפל. על פניו, ההסדר שגובש בשעתו הינו בעייתי ואינו נותן פיתרון ממשי לבעיה, שכן ידוע לנו לדוגמא על לקוחות המשרד המצויים בקשר עם גורמי השלטון הבכירים, בין היתר בעניינים בהם מעורב משרד ראש הממשלה, אשר המשיכו להיות מיוצגים ע"י משרדו של עו"ד וייסגלס (גם אם לא על ידו באופן אישי), בה בעת שכיהן וייסגלס במשרד ראש הממשלה. מכאן עולה כי ההפרדה שנעשתה לכאורה בין וייסגלס ומשרדו במסגרת ההסדר למניעת ניגוד עניינים, בניסיון לפתור את בעיית ניגוד העניינים, הינה למעשה הפרדה וירטואלית, שאין בה לפתור את הבעיה המהותית אשר בשורש העניין. בעיה זו מעצימה ומחריפה כעת, עם חזרתו של וייסגלס למשרדו, תוך ששמורה לו משרה בשירות המדינה שהינה רמת כח, השפעה וקשרים עם גורמי שלטון בכירים בהיותו בשר מבשרה של המערכת השלטונית. התנועה מציינת כי בשעתו, בעת שעלתה האפשרות להעסיק את מר גלעד שר במשרד ראש הממשלה במקביל לעבודתו במשרד עו"ד פרטי, השמיע היועץ המשפטי לממשלה עמדה ראויה שמנעה העסקה בדרך זו. התנועה סבורה כי לנגד עינינו הולכת ומשתרשת בעת האחרונה תרבות מזיקה המנוגדת לכללי מנהל תקין – של העסקת מקורבים, תוך שאלו אינם נדרשים להתנתק כמתבקש מענייניהם הפרטיים ומאינטרסים אישיים שלהם אצל ענפי וגורמי השלטון השונים. לאור כל זאת מבקשת התנועה מהיוהמ"ש ומנציב שירות המדינה להוציא הנחיה ברורה אשר מונעת את העסקתו של מר וייסגלס במשרד ראש הממשלה, בה בעת שהוא עובד במשרד עו"ד פרטי המייצג גורמים שונים מול מערכות השלטון.