התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להבהיר כי השר הנגבי לא ישוב לתפקידו כשר הממונה על המשטרה לאחר תום החקירה. וזאת בכדי למנוע לחץ ומורא על החוקרים. או לחילופין להעביר את החקירה לגוף חקירות מנוסה בחקירות מורכבות כמו הרשות לני"ע או הגבלים עסקיים. התנועה מבקשת את תשובת ראש הממשלה והיוהמ"ש עד יום א בצהרים בכדי לשקול את צעדיה.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להבהיר כי השר הנגבי לא ישוב לתפקידו כשר הממונה על המשטרה לאחר תום החקירה. וזאת בכדי למנוע לחץ ומורא על החוקרים. או לחילופין להעביר את החקירה לגוף חקירות מנוסה בחקירות מורכבות כמו הרשות לני"ע או הגבלים עסקיים. התנועה מבקשת את תשובת ראש הממשלה והיוהמ"ש עד יום א בצהרים בכדי לשקול את צעדיה.
התנועה לאיכות השלטון
להלן המכתב במלואו: הנדון: פגיעה מהותית בחקירת החשדות כנגד מר צחי הנגבי סימוכין:מכתבנו מיום 1/9/04 בשם התנועה למען איכות השלטון בישראל הריני לפנות אליך כדלקמן: 1. במכתבנו אשר בסימוכין, אשר טרם זכה למענה, עמדנו על כך שאין להסתפק בכך שהשר הנגבי השעה עצמו מתפקיד השר לבטחון פנים, כל עוד והחקירה המשטרתית מתנהלת כנגדו. 2. אנו סבורים כי על ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה להבהיר בשלב זה כי השר הנגבי לא ישוב לתפקיד השר לביטחון פנים לאחר סיום החקירה, וזאת כתנאי שאין בלתו ליכולת החוקרים לקיים חקירה אמיתית, בתנאים נורמליים, בלא מורא ובלא משוא פנים. 3. נבקש להדגיש כי המכשולים אשר אינם מאפשרים את ביצוע החקירה על ידי המשטרה במצב הנוכחי הינם שנים: א. המכשול הראשון הוא כאמור העובדה שלא ניתן לצפות מחוקרי המשטרה כי יחקרו את השר בלא מורא, בלא משוא פנים, ובלא שנלקחת בחשבון האפשרות כי באם לא יוגש כתב אישום בסופו של יום ישובו ויהיו כפופים לשר הנחקר על ידם. ב. המכשול השני לו יש לתת פיתרון הוא העובדה שחלק מן החוקרים, ובכלל זאת ראש צוות החקירה, מונו לתפקידם על ידי השר עצמו ולפיכך לא ניתן לראותם מנותקים מכל מחוייבות אישית, וזאת גם אם שלא במודע. נדגיש כי אין בכוונתנו להטיל כל דופי במי מבין החוקרים והדברים האמורים נכונים ויפים ביחס לכל אדם אשר היה נתון במצב המתואר. 4. לאור האמור לעיל, אנו שבים על האמור בפנייתנו אשר בסימוכין ועומדים על הצורך להבטיח כי תתקיים חקירה בלא שהעוסקים במלאכה נתונים תחת מורא, בו יהיה נתון כל אדם בשר ודם, לפיו בסופו של יום קיימת אפשרות ממשית ומוחשית לחזרת השר. 5. מבלי לגרוע מן האמור לעיל נבקש לציין כי השעייתו של הנגבי את עצמו, בנסיבות דנן, בהן אף ברור לכולי עלמא (עד אשר הובהר אחרת) כי הוא צפוי לשוב וכיסאו באם תסתיים החקירה כנגדו בלא הגשת כתב אישום, אף אינה נשענת על בסיס משפטי תקף והיה על הגורמים לבחור בין שתי אפשרויות: התפטרות או לחלופין פיטורין. 6. נדגיש כי העובדה שבנסיבות הקיימות, ובפרט כל עוד לא הובהר והוסדר כי אפשרות חזרתו לכיסאו אינה מרחפת כעננה מעל החקירה, קיימת חלופה והיא העברת החקירה לאחד מגופי החקירה האחרים במדינת ישראל אשר אמונים על ניהול חקירות מורכבות ועמוקות: רשות ניירות ערך ולחלופין מחלקת החקירות ברשות להגבלים עסקיים בראשות ד"ר מאיר גלבוע. 7. נבקש את התייחסותכם לפניה זו עד לצהרי יום א' הקרוב כדי שנוכל לשקול את הצורך בצעדים נוספים מצד התנועה למניעת הפגיעה בחקירת החשדות החמורים העולים מדוח מבקר המדינה. העתק: מבקר המדינה, כב' השופט א. גולדברג