פרקליטות המדינה הודיעה לבג"צ, כי היא מסכימה להוצאת צו ביניים המורה להימנע מלהעביר כספים לחברת "קוקה-קולה", על סמך כתב האישור הנמצא בידה, עד לדיון בעתירת התנועה למען איכות השלטון.

פרקליטות המדינה הודיעה לבג"צ, כי היא מסכימה להוצאת צו ביניים המורה להימנע מלהעביר כספים לחברת "קוקה-קולה", על סמך כתב האישור הנמצא בידה, עד לדיון בעתירת התנועה למען איכות השלטון.
התנועה לאיכות השלטון
הפרקליטות הגישה תגובתה המקדמית בדבר הסכמת שר התמ"ת, שר האוצר, מנהלת מרכז ההשקעות והיועץ המשפטי לממשלה להוצאת צו ביניים, אתמול. זאת, בתגובה לעתירת התנועה לבטל מענק בסך 65 מיליון ₪ לחברת "קוקה-קולה" על העברת מפעלה לאשקלון. בתגובה המקדמית שהעבירה הפרקליטות לבג"צ נכתב כי "קוקה-קולה" לא פעלה למימוש כתב האישור ומשכך התעורר ספק באשר לכוונת חברת "קוקה קולה" לממש את כתב האישור ולהוציאו אל הפועל. בפברואר השנה עתרה התנועה לבג"צ לביטול אישור המענק בסכום של 65 מליון שקל, שהחליטו מרכז ההשקעות והשר אולמרט להעניק לחברת "קוקה קולה" על העתקת המפעל לאשקלון. ארבע שעות לאחר הגשת העתירה כבר הודיעה חברת קוקה-קולה בתקשורת, כי היא מוותרת על המענק הממשלתי, אולם לא פעלה בהתאם להצהרתה. בעתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד נילי אבן חן, ברק כלב וצרויה לוזון ביקשה התנועה מבג"צ להוציא צו ביניים שיורה לשר אולמרט ולמנהלת מרכז ההשקעות להימנע מלהעביר לחברת "קוקה קולה" כספים בהתאם לכתב האישור שהוצא על ידי מנהל מרכז ההשקעות בגין התכנית המאושרת. עניינה של העתירה בהחלטת מנהלת מרכז ההשקעות, מיום 22.12.03 להכיר בתכנית להעברת מפעל "קוקה קולה" מבני ברק לאשקלון כתכנית מאושרת על פי חוק לעידוד השקעות הון, תשי"ט-1959, במסלול מענקים, ולאשר לחברת "קוקה קולה" מענק בסך של 65 מליון שקל. התנועה טענה בעתירתה, כי החלטה זו התקבלה בניגוד לכללי מינהל תקין, תוך פגיעה חריפה בעיקרון השוויון, בעיקרון הצדק החלוקתי, בחוסר סבירות קיצוני, בחוסר מידתיות בולטת, תוך פגיעה בחופש העיסוק ותוך שורה של פגמים קשים בהליך אשר קדם להחלטה, וכן תוך שהיא מעדיפה את "קוקה קולה" ללא מתן הזדמנות לגופים רלוונטיים אחרים במשק להציע הצעות להתחרות על תקציב מרכז ההשקעות. החלטה זו התקבלה על אף התנגדותו הנחרצת של משרד האוצר, ותוך שהיא אף עומדת בניגוד מוחלט להנחיות מפורשות אשר ניתנו על ידי היועץ המשפטי לממשלה .