שופט בג"צ אשר גרוניס הורה לראש הממשלה לשר אולמרט וליוסף בראל להגיב תוך 9 ימים לעתירה (כולל בקשה לצו ביניים) של התנועה למען איכות השלטון בישראל להדחת מנכ"ל רשות השידור מר יוסף בראל מתפקידו.

שופט בג"צ אשר גרוניס הורה לראש הממשלה לשר אולמרט וליוסף בראל להגיב תוך 9 ימים לעתירה (כולל בקשה לצו ביניים) של התנועה למען איכות השלטון בישראל להדחת מנכ"ל רשות השידור מר יוסף בראל מתפקידו.
התנועה לאיכות השלטון
בעתירה מתבקשים ראש הממשלה, הממשלה והשר הממונה על רשות השידור מר אהוד אולמרט, לנמק מדוע לא יעבירו את המשיב מר בראל מתפקידו לאלתר, לאור דיווחים חוזרים ונשנים מצדו המנוגדים ניגוד גמור לאמת ו/או מטעים שמסר לגורמים המוסמכים וביניהם: ממשלת ישראל, מוסדות רשות השידור והיועץ המשפטי לממשלה. זאת, בפרט בשעה שישנן ראיות מנהליות כבדות משקל המעידות על דיווחיו הכוזבים ו/או המטעים, ובכלל זאת עמדו על כך אף גורמי היועץ המשפטי לממשלה וגורמים בכירים במשרד מבקר המדינה. ובשעה שהמשך כהונתו של מנהל בכיר ברשות ציבורית אשר ישנן ראיות מנהליות כבדות משקל על דיווחים כוזבים מצידו במהלך מילוי תפקידו, פוגע באופן קשה בתפקוד המערכת ובאמון הציבור במוסדות השלטון. וכן לאור ממצאים קשים כנגדו בדוח מבקר המדינה העומדים על התנהלותו בניגוד לחוק בשורה של עניינים, בניגוד לכללי מנהל תקין כהגינות, החובה לפעול ממניעים ענייניים, האיסור לנהוג במשוא פנים והחובה לנהוג באחריות ובנאמנות בכספי ציבור. וזאת בפרט בשעה שגורמים מקצועיים שונים ובכללם גורמי היועץ המשפטי לממשלה, התריעו בפניו על הצורך להימנע מפעולות אלו בלא הועיל, ותוך שהוא מנסה להסתיר את דרכו הקלוקלת, עליה מעידות ראיות מנהליות כבדות משקל. כן מבקשות העותרות- התנועה לאיכות השלטון ואיגודי הבמאים והתסריטאים כי יוצא צו על תנאי המורה לראש הממשלה לנמק מדוע נמנע מלהעלות לאלתר לסדר יומה של הממשלה את המלצתו של אולמרט להביא להדחתו של בראל בשעה שהימנעות זו הינה, בנסיבות העניין, בלתי סבירה באופן קיצוני ויש בה אף מתן גושפנקא לדיווחיו הכוזבים ולהתנהלותו המנוגדת ניגוד גמור לחוק ולכללי מנהל תקין. כמו כן מבקשות העותרות כי יוצא צו ביניים המורה לבראל שלא לבצע כל מהלכים של שינויים ארגוניים ומנהליים כהתקשרות עם גורמים חיצוניים ברשות השידור עד מתן פס"ד סופי בעתירה מפרטות העותרות שורה ארוכה של דיווחי כזב ומצגי שווא שמסר בראל לגורמים המוסמכים ובראשם מוסדות רשות השידור והממשלה. דיווחים אלו, המנוגדים ניגוד גמור לאמת, הינם כלי בו הוא עושה שימוש בניסיון לתרץ את התנהלותו הבלתי תקינה ובלתי ראויה בשורה של עניינים, ולמלט עצמו מאחריות לליקויים קשים. דיווחי שקר שמסר המנכ"ל לגורמים המוסמכים: * דיווח שיקרי ומטעה לממשלה לאחר שתירץ התקשרויות עם גורמים חיצוניים לרשות ללא מכרז בנימוק כי עשה זאת בהתייעצות ובאישור היועץ המשפטי ברשות- דבר שלא היה ולא נברא. * דיווח שיקרי ומטעה לוועד המנהל בנוגע להנמכת דרישות הסף לשורה של תפקידים בכירים ברשות השידור.- כאילו קיבל לכך גושפנקא ממבקר המדינה –דבר שלא היה ולא נברא . * דיווח שיקרי ומטעה שמסר לוועד המנהל בנוגע להעסקת עובד ברשות כאילו הדבר נעשה באישור הפרקליטות- דבר שלא היה ולא נברא. * מצג שווא מצדו של בראל בנסותו לתרץ את החלטתו לפגוע במחלקת התעודה ולהתנכל לעובדים שההינו עוז בנפשם למתוח ביקורת על התנהלותו ועוד.. בנוסף פעל בראל לשיבוש עבודת החשב שמינתה הממשלה לביקורת על ההתנהלות הכספית של רשות השידור.