התנועה למען איכות השלטון: ראוי כי ראש עיריית חדרה, שני סגניו ושני חברי המועצה, החשודים במתן שוחד, יוותרו על כהונותיהם, למען תפקודה התקין של המועצה ורווחת תושביה.

התנועה למען איכות השלטון: ראוי כי ראש עיריית חדרה, שני סגניו ושני חברי המועצה, החשודים במתן שוחד, יוותרו על כהונותיהם, למען תפקודה התקין של המועצה ורווחת תושביה.
התנועה לאיכות השלטון
כך נאמר במכתב שנשלח היום מקו הטוהר** של התנועה לישראל סדן, ראש עיריית חדרה, לאברהם בלדב ואריה גמליאל, סגני ראש העיר חדרה, ולמרדכי אנגל ויואל יהושע, חברי מועצת העיר חדרה. זאת בעקבות פרסום הודעה לעיתונות של דובר משרד המשפטים ב- 24/11/04 לפיה הוכן כתב אישום כנגדם, אשר יוגש בכפוף לשימוע, בגין ביצוע עבירות של מתן שוחד, לקיחת שוחד ואי-פרסום הסכמים לפי חוק הרשויות המקומיות (בחירות), תשכ"ה-1965. מהדברים עולה המצב האבסורדי, כי כנגד מרבית בעלי התפקיד הבכירים במועצת העיר תלוי ועומד הליך פלילי. התנועה ציינה במכתבה, כי החשדות שבבסיס כתב האישום נוגעים לעצם הלגיטימיות שבכהונת ראש העיר, סגניו וחברי המועצה, ועל כן בלגיטימיות החלטותיהם ופעולותיהם. התנועה הדגישה במכתבה, כי במצב העניינים האמור קיימת בעייתיות רבה, שכן נוצר קושי רב בתפקוד ובניהול השוטפים של הרשות המקומית, הסתה של בעלי התפקידים מעיסוק במהות תפקידם ובסופו של יום – פגיעה מהותית בהליכי קבלת ההחלטות וההתנהלות התקינה של הרשות ושל מערך השירות והביצוע הבכיר כלפי תושבי חדרה. ראויים הם תושבי חדרה לנבחרים שיקדישו את זמנם ומרצם לקידום העיר ולא לעיסוק בהליך הפלילי העומד בפניהם. כל אלה מצטרפים לפגיעה הקשה באמון הציבור ברשויות ובלגיטימיות שלהן ופעולותיהן. לפיכך, פנתה התנועה לאנשים המעורבים שישקלו לוותר על כהונתם. עמדת התנועה הינה, כי ראוי היה בנסיבות אלו, שהחשודים יותרו על כהונותיהם, למען הגנה על דמותה, מעמדה וטוהר שורותיה של מועצת העיר, כמו למען תפקודה התקין של המועצה ורווחת תושבי העיר. כן פנתה התנועה לפרקליט המדינה, עו"ד ערן שנדר, בבקשה לקדם ולהאיץ את הליך השימוע ולקיימו ככל הניתן ביעילות, מבלי לאפשר עיכובים נוספים, בכדי לקצר את תקופת אי הודאות וחוסר היציבות הפוליטית בעיריית חדרה. ** "קו הטוהר" של התנועה למען איכות השלטון בישראל הוא קו פתוח אליו יכולים אזרחים לפנות ולהלין על פגיעה בסדרי מינהל תקינים, בטוהר המידות ובכללי האתיקה ברשויות השלטון השונות. קו הטוהר הפך לכתובת טבעית לכל המבקשים להתריע על ליקויים בהתנהלות הרשויות ועל שחיתות, וכן כתובת לחושפי שחיתויות, שנפגעו בשל פעולתם והמבקשים יעוץ וסיוע מן התנועה. מידי שנה מגיעות ל"קו הטוהר" כ- 1,000 פניות מכל רחבי הארץ וממגוון המגזרים באוכלוסיה. הפניות מטופלות על ידי סטודנטים למשפטים, במסגרת קורס אקדמי. הטיפול מלווה בהנחיה מקצועית צמודה של עורכי הדין של התנועה ועורכי דין מתנדבים ובהרצאות העשרה בנושאי אתיקה ומשפט. כיום פועל קו הטוהר ב- 3 שלוחות: באוניברסיטה העברית בירושלים, במכללת שערי משפט ברמת-גן ובמרכז הבינתחומי בהרצליה. הנושא הנדון בהודעה זו מטופל בשלוחה בהרצליה.