התנועה לאיכות השלטון לבג"צ: לו מספר המתגייסים לצה"ל היה גדל ב10 אחוז, לולא הפטור למגזר החרדי, הרי שחישוב הסתברותי בסיסי מראה כי הסיכוי הממוצע של בניו של המגזר הנושא בעול להיפגע, היו קטנים ב10 אחוז.

התנועה לאיכות השלטון לבג"צ: לו מספר המתגייסים לצה"ל היה גדל ב10 אחוז, לולא הפטור למגזר החרדי, הרי שחישוב הסתברותי בסיסי מראה כי הסיכוי הממוצע של בניו של המגזר הנושא בעול להיפגע, היו קטנים ב10 אחוז.
התנועה לאיכות השלטון
הדברים נכללים בתגובת התנועה להודעה משלימה של המדינה לעתירת התנועה לאיכות השלטון לביטול חוק טל. עתירה לה הצטרפו 24,000 אזרחים ואזרחיות והיא העתירה בעלת מספר העותרים הרב ביותר שהוגש אי פעם לבג"צ. בתגובתה מציינת התנועה כי החוק הינו חוק מפלה ופוגעני, שהפעלתו פוטרת ציבור מסוים מכל עול ומעניקה לו, באופן בלתי שוויוני אגד זכויות-יתר, שאינן עומדות בפני האזרח מן השורה. קבוצה הולכת ומצטמצמת של אזרחים נאלצת לחפות על הכלל בגופה ולהגן על המדינה בפני המסכנים את קיומה. על מנת להמחיש את מידת הפגיעה בקבוצת האזרחים המחויבים בגיוס ובשירות במסגרת הצבא. ביקשה התנועה לקבל מאגף כח אדם בצה"ל נתונים בדבר מספר הנפגעים במהלך שירותם הצבאי. בתאריך 8/11/04; 4/1/04 הועברו לתנועה נתונים מאגף השיקום בצה"ל לפיהם: א. סך האזרחים שנפגעו בעת שירותם הצבאי ואשר פגיעתם הוגדרה כ – 10% נכות ומעלה (מיותר לציין כי נפגעים רבים שפגיעתם אינה מגיעה כדי 10% או שלא נגשו לוועדה לקביעת נכות – אינם נכללים במספר שניתן) הינם – 26,049 במספר. ב. סך החללים, אזרחים שנהרגו בעת שירותם הצבאי הינם – 17,657 במספר. מחיר שרידותה של ישראל הינו כבד ביותר. עבור הפצועים כרוך הדבר פעמים רבות בשינוי חייהם מן הקצה על הקצה. משפחת השכול מתרחבת מדי חודש בחודשו, מאז קום מדינת ישראל נכון להיום, נושאים במחיר הכבד אך בניו של מגזר אחד באוכלוסיה. המגזר החרדי, אשר כתוצאה מן החוק ממשיך ונהנה מפטור רחב מן החובה להתחלק במחיר השמירה על ביטחון המדינה, מונה בשנת 2005 כ- 11% מכלל הפטורים לשירות, על פי נתוני משרד הביטחון. במאמר מוסגר יאמר כי שיעור זה דומה לחלקה של האוכלוסייה החרדית באוכלוסיה העומד על כ- 10%.מכאן עולה כי לו היה מספר המתגייסים לצה"ל גדל בכ- 10%, לולא הפטור למגזר החרדי, הרי שחישוב הסתברותי בסיסי מראה כי הסיכוי הממוצע של בניו של המגזר הנושא בעול להיפגע, היו קטנים בכ- 10%. אכן, חישוב נוקב כואב. אך הקטנת הסיכוי להיפגע ובכלל זאת לקפח את החיים, בכ- 10% הינה בעלת השפעה מוחשית ועמוקה ביותר על חייהם של בני המגזר הנושא בעול. הגדלת הסיכוי להיפגע בכ- 10% כתוצאה מהמשך המצב הקיים, הינה פגיעה קשה ביותר בגופם ובחייהם של בני משפחה המשתייכת למגזר הנושא בעול. לעניין זה מבקשת התנועה להפנות לאמור בסיכומיה לעניין היותה של פגיעה מוחשית זו מנוגדת לחובת המדינה על פי חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ועל פי עיקרון השוויון. האפליה הבין דם לדם, אותה יוצר ומעגן החוק, איננה סיסמא ריקה מתוכן, אלא מציאות יומיומית כואבת ומדממת. ביטול החוק והחלת חובת גיוס כללית, משמעותה לעניינינו הקטנת סיכויו הממוצה לפגיעה, של מועמד לגיוס בין המגזר הנושא בעול, בכ – 10%. אין הדבר עניין של מה בכך. אותו מחיר מוחשי, בעצם הגדלת הסיכוי להיפגע, שנדרשים בניו של מגזר אחד בלבד לשלם בשל הפטור לבני המגזר השני, הינו מחיר כבד ביותר. לאורך זמן אף הופך מחיר זה למחיר כבד מנשוא ומערער את נכונותם של הנושאים בנטל להמשיך ולהקריב את עצמם ובניהם לשם שרידותה של מדינת ישראל.