התנועה לאיכות השלטון דורשת כי ועדות המניות של הבנקים שבבעלות המדינה יפעלו באופן מיידי להפסקת הקמפיין של הבנקים המובל ע"י יו"ר בנק לאומי בעלות של מיליוני שקלים כנגד המלצות וועדת בכר ויפעלו ליישום ההמלצות.

התנועה לאיכות השלטון דורשת כי ועדות המניות של הבנקים שבבעלות המדינה יפעלו באופן מיידי להפסקת הקמפיין של הבנקים המובל ע"י יו"ר בנק לאומי בעלות של מיליוני שקלים כנגד המלצות וועדת בכר ויפעלו ליישום ההמלצות.
התנועה לאיכות השלטון
במכתב לוועדות המניות של לאומי ודיסקונט, לחברת מ.י נכסים ליוה"מש, שר האוצר, נגיד בנק ישראל,ד"ר יוסי בכר, יו"ר ועדת ביקורת המדינה ומבקר המדינה דורשת התנועה מוועדות המניות של הבנקים, שבבעלות ממשלתית, להשתמש בכל סמכויותיהן, בכדי לקדם את המלצות וועדת בכר; וכן להפסיק לאלתר את קמפיין הבנקים כנגד החלטת הממשלה. וועדות המניות נדרשות לפקח באופן קפדני ומדוקדק על הבנקים, הנמצאים בבעלות ממשלתית, בכדי לשמור על האינטרס הרכושי של המדינה ובכדי לקדם שינויים מבניים בשוק ההון, כפי שהן מחויבות ע"פ החוק. במכתב מציינת התנועה בין השאר כי ככל הנראה, קמפיין זה ממומן בחלקו מכספם של הבנקים שבבעלות ממשלתית. האירוניה בכך ברורה, ביד אחת משלמים, בתור בעלי הבנקים, למען קמפיין שמטרתו למנוע את הגברת התחרות במגזר הבנקאי; ובידם השנייה אזרחי המדינה משלמים עמלות עתק ודמי ניהול מוגזמים בשל חוסר התחרותיות וריבוי ניגודי העניינים במגזר(כפי שעולה מדוח וועדת בכר). התנועה מבקשת תשובות לנושאים הבאים: קיום החובות המוטלות על וועדות המניות 1. מדוע לא יפעילו וועדות המניות את סמכויותיהן, בכדי להפסיק לאלתר את קמפיין הבנקים ובכדי להניע את הבנקים לבצע את מדיניות הממשלה – אימוץ החלטת וועדת בכר? 2. מדוע וועדות המניות אינן קובעות כי תאשרנה בעת כינוס האסיפה הכללית, רק את המשך כהונתם של דירקטורים המתחייבים לפעול ליישום וקידום דוח וועדת בכר? 3. האם וועדות המניות, פנו אל מר איתן רף, יו"ר בנק לאומי, בבקשה שיפסיק לאלתר את הקמפיין כנגד וועדת בכר? 4. האם וועדות המניות מפקחות באופן שוטף על פעילות הבנק בכלל והדירקטוריון בפרט? האם וועדות המניות כלל דנו בנושא וועדת בכר, או קיבלו החלטה אופרטיבית כלשהי בנושא? גובה השימוש בכספי ציבור בקמפיין 5. מהו חלקם היחסי של הבנקים, שבבעלות המדינה, בעלות הקמפיין של איגוד הבנקים כנגד המלצות הוועדה? דהיינו, מהו הסכום שעולה למדינה – הבעלים של הבנקים – הקמפיין שמטרתו להילחם בהמלצותיה שלה? הרכב וועדת המניות 6. מיהם חברי וועדת המניות של בנק דיסקונט ובנק לאומי, מיהם חברי הוועד הציבורי? 7. האם נבדקה, כנדרש על פי החוק, זיקה אישית עסקית או פוליטית, בין חברי וועדות המניות השונות, לחברי הוועד הציבורי ולדירקטורים בבנקים? פיקוח שוטף של הוועדות 8. התנועה מבקשת לקבל את כל הפרוטוקולים של וועדת המניות, הן בבנק לאומי והן בבנק דיסקונט, ואת כל הפרוטוקולים של הוועד הציבורי, מאז היווסדם ב1993. 9. התנועה מבקשת לדעת מהם התאריכים בהם התקיימו ישיבות של הוועדות, רשימה של המשתתפים בישיבות והנושאים העיקריים שעלו בישיבות. ומהן ההחלטות שנתקבלו על ידי וועדת המניות מאז היווסדן ובכמה החלטות מדובר בסך הכול בנוגע לכל אחת מן השנים.