התנועה למען איכות השלטון: השינוי הצפוי בתקנון הליכוד לפיו חבר-כנסת שיצביע בעד הצעת החוק לפתיחת הבחירות המקדימות (במקום השארת הכוח בידי מרכז המפלגה), לא יוכל להיבחר בבחירות הבאות לרשימת הליכוד לכנסת, הוא בלתי חוקי ומושחת. באם יתקבל השינוי תאלץ התנועה לפנות לבית-המשפט לביטולו.

התנועה למען איכות השלטון: השינוי הצפוי בתקנון הליכוד לפיו חבר-כנסת שיצביע בעד הצעת החוק לפתיחת הבחירות המקדימות (במקום השארת הכוח בידי מרכז המפלגה), לא יוכל להיבחר בבחירות הבאות לרשימת הליכוד לכנסת, הוא בלתי חוקי ומושחת. באם יתקבל השינוי תאלץ התנועה לפנות לבית-המשפט לביטולו.
התנועה לאיכות השלטון
כחלק מסדרת מהלכים להעברת הכוח במפלגות מהמרכזים לכלל החברים, פנתה היום התנועה למען איכות השלטון לרוה"מ ולחברי/ות ועידת הליכוד אישית, בקריאה להימנע מקבלת ההחלטה המסוכנת כי חבר כנסת שיצביע בעתיד בעד הצעת חוק שנועדה "לפתוח" את הבחירות המקדימות, ולמעשה לפגוע בכוחם של חברי המרכז, לא יוכל להיבחר לכנסת הבאה במסגרת רשימת הליכוד. כבר לפני שנתיים, בעקבות סדרת פרשות חמורות שנחשפו במסגרת הבחירות המקדימות במרכזי המפלגות הגדולות, הליכוד והעבודה, הביעה התנועה חשש כי כל עוד נערכות הבחירות המקדימות במרכזי המפלגות יש חשש להשחתת המוסדות הדמוקרטיים במדינת ישראל. התנועה עמדה על כך שהפיכתם של נבחרי הציבור לתלויים, לשבט או לחסד, בקבוצה מצומצמת של אנשים טומנת בחובה פוטנציאל נזק הרסני. ראש הממשלה הכיר אף הוא בחומרת הבעיות שנתגלו במסגרת הבחירות המקדימות ובעקבות זאת התחייב, טרם הבחירות, להביא לשינוי חקיקתי אשר יעצור את גל ההרס, באופן ש"יפתח" את הבחירות המקדימות במפלגות ויעביר את הכוח לידי כלל חברי המפלגה. במסגרת זאת הקים ראש הממשלה וועדה בראשות שר המשפטים דאז, מר מאיר שיטרית שגיבשה הצעת חוק בדבר בחירות מקדימות "פתוחות", והביאה הצעת חוק זו בפני הממשלה. התנועה עמדה לרשות הוועדה והביאה בפניה המלצותיה לתיקון החקיקתי הנדרש. אולם, מאז ועד היום לא קוימה הבטחתו של ראש הממשלה, "הבטחה שנמסרה תוך שראש הממשלה מישיר מבט אל המצלמות ואל הציבור, בשעת הערביים שבין חשיפת הליקויים המביכים בהליכי הבחירות המקדימות ובין יום הבחירות הכלליות". אך אם בכל האמור לא די, הרי שנתבשרנו אתמול כי חברי ועידת הליכוד צפויים לכאורה מחר, בהתכנסות ועידת הליכוד, לאשר החלטה ו/או שינויים בחוקת הליכוד לפיהם חבר כנסת שיצביע בעתיד בעד הצעת חוק שנועדה "לפתוח" את הבחירות המקדימות, ולמעשה לפגוע בכוחם של חברי המרכז, לא יוכל להיבחר לכנסת הבאה במסגרת רשימת הליכוד. התנועה כותבת במכתבה, כי "הצעת החלטה ברוח זו לשינוי סעיף בחוקת המפלגה, אם וככל שתתקבל, נגועה בחוסר חוקיות ונוגדת את תקנת הציבור באופן קיצוני ויש אף להוסיף ולומר- מקומם". "ניסיון של חברי מרכז מפלגה לכבול את שיקול דעתם של חברי הכנסת, בנוגע לאופן בו יצביעו ו/או יפעלו כחברי כנסת במסגרת סמכויותיהם הנוגעות לתפקידם ובפרט להליכי החקיקה, הינו ניסיון פסול ובלתי חוקי. קל וחומר כאשר מדובר בכבילת שיקול דעתם של חברי הכנסת בנוגע להצעת חוק העוסקת בזכויותיהם של חברי המרכז עצמם, וכאשר החלטת חברי המרכז באה לכבול את שיקול דעתם של חברי הכנסת באופן שאינו מאפשר חקיקת חוק אשר שולל את זכויותיהם וכוחם של חברי המרכז. בנוסף לכך, הכללת סעיף מעין זה במסגרת חוקת הליכוד, אף תהיה מנוגדת לשורה של איסורים פליליים ובכללם סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, שוחד ועוד. הסעיף יהפוך את הליכוד למפלגה המשמשת אכסניה לפעילות בלתי חוקית. ואם בכך לא די, הרי שהצעת ההחלטה האמורה אף שוללת ו/או מגבילה באופן בלתי חוקי ומנוגד לתקנת הציבור את יכולתם של אזרחים להיבחר לבית המחוקקים, וגם בשל כך דינה בטלות. בפרט ראוי להוסיף ולהדגיש בהקשר זה כי הגבלת יכולתו של אזרח (ובכלל זאת ח"כ המכהן היום בכנסת) להיבחר בעתיד לכנסת, כתוצאה מסירובו להעניק זכות ו/או טובת הנאה לקבוצת חברים בתוך מפלגה הינה בלתי חוקית". באם על אף האמור לעיל תתקבל ההחלטה, תאלץ התנועה לשקול פניה לרשם המפלגות לפסילת הסעיף האמור ובמידת הצורך אף פניה לערכאות משפטיות לביטולה.