התנועה לאיכות השלטון : יש לשקול מחדש את מנויו של מאיר שפיגלר לתפקיד מנהל שירותי הדת במשרד ראש הממשלה בשל זיקה פוליטית בהיותו חבר מרכז ליכוד.

התנועה לאיכות השלטון : יש לשקול מחדש את מנויו של מאיר שפיגלר לתפקיד מנהל שירותי הדת במשרד ראש הממשלה בשל זיקה פוליטית בהיותו חבר מרכז ליכוד.
התנועה לאיכות השלטון
ביום 20.12.04 המליצה הוועדה לאיתור מועמדים לבחור את מר מאיר שפיגלר לתפקיד מנהל שירותי הדת במשרד ראש הממשלה. הממשלה, בהחלטתה מיום 2.1.05 אמצה את המלצת הוועדה ואשרה את מינוי האמור של מר שפיגלר. מבלי להעלות כל טענה אישית כנגד המועמד הנבחר, הרי שדבר אחד ברור לכל והוא זיקתו הפוליטית של המועמד, בהיותו חבר מרכז ליכוד. מן המפורסמות היא שבשנים האחרונות עמדו משרד הדתות ושירותי הדת במרכזן של פרשיות חמורות רבות, שהעידו על אופן ניהולם הבעייתי ואשר הביאו לפגיעה קשה באיכות השלטון, כללי מנהל תקין וטוהר המידות. כך ובעיקר, נודעו שירותי הדת ומשרד הדתות, ככר נרחב למינויים פוליטיים של מקורבים, עובדה אשר תרמה רבות לסיאוב המערכת ותפקודה הכושל כמו גם הביאה לחוסר האמון הקשה של הציבור בנציגיו אשר במשרד הדתות. כך למשל נשמעו טענות מצד גורמים שונים, כי שירותי הדת בישראל הפכו לכאורה לכר נרחב למינוי מקורביו של בנו של ראש הממשלה, ח"כ עומרי שרון. מכאן תמוה, כי הוועדה בחרה להתעלם מכך שמינוי מקורבים פוליטיים הווה סיבה עיקרית לסאוב וכשלון שירותי הדת, וחרף זאת בחרה לשים בראשה של מערכת שירותי הדת בישראל דווקא אדם אשר מקורב פוליטית לראש הממשלה. האומנם טעות לעולם חוזרת? ואכן, החלטת הוועדה אשר נתקבלה ברוב של שלושה כנגד שניים, נתקבלה כאשר מזכיר הממשלה אשר קולו הצטרף לדעת הרוב, ובעצם בכך הכריע את הבחירה, הנו גורם פוליטי בעצמו אשר משמש כיד ימינו של ראש הממשלה, אביו של ח"כ עומרי שרון אשר כאמור לגביו נשמעו טענות כי שירותי הדת בישראל הפכו לכאורה לכר נרחב למינוי מקורביו. בפרט נכונים הדברים,כאשר מולו של מר שפיגלר עמד מועמד משכיל, רב פעלים, עתיר ידע וניסיון, אשר שמו הולך לפניו ונראה כי לא יכול להיות טוב ממנו כדי להוביל את מערכת שירותי הדת בישראל בזמן קריטי וכה רגיש שכזה. יצוין כי, להבדיל מהוועדה המוזכרת הוועדה לבדיקת המינויים בחברות ממשלתיות, וועדה מקצועית ומנוסה, ידעה לתת בעבר ביטוי לרגישות המשרה העומדת על הפרק לאור הנסיבות שקדמו לעריכת המינוי שעל הפרק ולקבוע כי לאחר שנמצא כי גוף ממשלתי הפך קורבן למינויים פוליטיים, מתחייבת תקופת שיקום ואין להמשיך ולהשית על המערכת גורמים מקורבים פוליטיים (ראה לדוגמא החלטת הוועדה לבדיקת מינויים בעניין מינויים ברשות הדואר). התנועה מצרה על כך כי חברי דעת הרוב בוועדה לאיתור מועמדים דנן, לא השכילו במקרה זה, אף הם, להבין את פוטנציאל הנזק שבמינוי גורם פוליטי לתפקיד זה בעת הזו. לאור כל זאת מבקשת התנועה לשקול מחדש את מינוי מר שפיגלר כמנהל שירותי הדת במשרד ראש הממשלה.