התנועה לאיכות השלטון דורשת משר הפנים להפסיק מיידית את כהונתו של הרצל גדז' כיו"ר המועצה המקומית מג'דל אל- שמס וזאת בשל ניגוד עניינים בהיותו הממונה על מחוז הצפון.

התנועה לאיכות השלטון דורשת משר הפנים להפסיק מיידית את כהונתו של הרצל גדז' כיו"ר המועצה המקומית מג'דל אל- שמס וזאת בשל ניגוד עניינים בהיותו הממונה על מחוז הצפון.
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה מציינת התנועה כי על פי המידע הנמצא ברשותנו, מר הרצל גדז', הממונה על מחוז צפון, מכהן גם כיו"ר המועצה המקומית מג'דל אל-שמס במקביל לתפקידו כממונה על המחוז. כהונתו של מר גדז' בתפקיד יו"ר המועצה המקומית מג'דל אל-שמס עומדת בניגוד עניינים אינהרנטי ומוחלט לתפקידו כממונה על המחוז, שכן בתוקף תפקידו כממונה על המחוז הוא אמור לפקח על המועצה הממונה – בכלל, ועל העומד בראשה – בפרט. לא יכול להיות הספק כי יש פגם חמור בכך כי מר גדז' הן יפעל בעצמו, והן יפקח על עצמו. והדברים הינם ברורים. פגם זה אף מקבל משנה תוקף נוכח העובדה כי מר גדז' מוכר לתנועה לאיכות השלטון כמי שאחראי, בין היתר, להתנכלות כנגד מי שפעל למען תיקון ליקויים במערכת, וזאת במסגרת תפקידו הקודם כמנהל אגף האוכלוסין במשרד הפנים. ברור שראוי שלמועצה מקומית בישראל, אשר גם כך נמצאת בקשיים תקציביים רבים, יהא יו"ר במשרה מלאה אשר מקדיש כל כולו לקידום ענייני המועצה, בקיא בענייניה וחפץ אך ביקרה. נראה כי כהונתו של מר גדז' כיו"ר המועצה המקומית במקביל לתפקידו כממונה על המחוז מונעת ממנו בעליל את היכולת להקדיש את מרב זמנו לענייני המועצה כמתבקש ממצבה הקשה. זאת, אלא אם תתקבל הטענה כי תפקיד ראש רשות מקומית במדינת ישראל אינו אלא משרה צדדית ומשנית. גם מטעם זה יש להפסיק את כהונתו של מר גדז' כיו"ר המועצה המקומית מג'דל אל – שמס אם וככל שכהונתו בתפקיד זה עדיין נמשכת. לפיכך, קוראת התנועה לשר הפנים להפעיל את סמכותו להפסקה מיידית של ניגוד העניינים לכאורה בו מצוי מר גדז', ולפעול להפסקת כהונתו כיו"ר המועצה המקומית מג'דל אל – שמס. מאחר ופניות קודמות בנושא לא נשאו פרי ועקב הנזק המתמשך והמתעצם הנגרם כתוצאה מהתמשכות המצב הנוכחי, תמתין התנועה שבוע ימים נוסף לתשובת משרד הפנים בדבר פיתרון הבעיה, בטרם תאלץ התנועה לשקול פניה לערכאות.