התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג" ץ להדחת בכירים בנמל חיפה בשל טיוח מעשי שחיתות בנמל וכן את הדחת עובד נמל אשר גזל כספים מהנמל שלא כדין.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג" ץ להדחת בכירים בנמל חיפה בשל טיוח מעשי שחיתות בנמל וכן את הדחת עובד נמל אשר גזל כספים מהנמל שלא כדין.
התנועה לאיכות השלטון
בעתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, צרויה לוזון, מידד ודפנה קירו מבקשת התנועה מבג"צ להוציא צווים על תנאי אשר יורו ליו"ר רשות הנמלים, מנכ"ל רשות הנמלים, מועצת הנמלים והרכבות ומנהל נמל חיפה לנמק מדוע לא ינקטו בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותם לתבוע ממר אשר גוזלן את הכספים אשר גזל מנמל חיפה, עת ניצל לרעה את תפקידו בסידור העבודה, ודאג לקבל טובות הנאה וכספים רבים שלא כדין ושלא במשפט על חשבון הקופה הציבורית, זאת לאור חובתם להגן הן על הקופה הציבורית והן על שלטון החוק וליישם ממצאי ביקורת. כן מבקשת התנועה כי ינמקו מדוע לא ידיחו את גוזלן מהנמל בשל מעשי המרמה והגזל שעשה, וחלקו בהשחתת מערך סידור העבודה עת ניצל לרעה את תפקידו והפך אותו לכלי לקבלת טובות הנאה וכספים רבים שלא כדין ושלא במשפט מן הקופה הציבורית לו ולמקורביו, תוך קיפוח עובדי נמל אחרים ותוך הפרת חובות האמונים ההגינות והשוויון. זאת על מנת לעקור מן השורש נורמות של שחיתות, הפרת כלי מנהל תקין והתנהגויות אשר גובלות לכאורה בעבירות פליליות של ממש, בנמל. התנועה גם מבקשת להדיח מהנמל את מר יהודה ברקן סגן למנהל ומ"א בנמל, מר יעקב ליטבנסקי רמ"ח למנהל ומ"א בנמל ואת מר יעקב לוי ראש יחידת מנהל וארגון בנמל בשל מעורבותו בנסיון לטיוח "פרשת גוזלן". ובכלל כך נצלו לרעה את מעמדם הבכיר בנמל, פעלו להטעיית גורמי הביקורת ופגעו פגיעה של ממש בעבודתם. למעשה מעלו הבכירים בחובותיהם כלפי הנמל והציבור, והנהיגו נורמות מושחתות בנמל. ברור כי התעלמות מהתנהלות פסולה שכזו, בפרט שמדובר בהנהלת הנמל אינה מאפשרת לעקור מן השורש נורמות של טיוח, הגנה על מושחתים ופגיעה בכללי מנהל תקין בנמל. לחילופין מבקשת התנועה להעבירם מתפקידם ולהימנע מהצבתם בתפקידים הכרוכים באחריות על עובדים וכספים, נוכח נסיונם לטיוח כאמור. התנועה גם דורשת לגבות מהם וממנהל נמל חיפה לשעבר ד"ר משה נווה את העלויות הכספיות שנבעו ממעשי הטיוח בהם נקטו ובכלל זה העלויות הכרוכות בעבודת הביקורת והליכי הבירור הנוספים שנוהלו בעקבות מעשי הטיוח. כן מבקשת התנועה צו ביניים שלא לקדמם בנמל עד למתן פסק דין סופי בעתירה. העתירה עוסקת בניסיונות לטייח ובאי נקיטת מהלכים מתחייבים מצד בכירי הנהלת נמל חיפה כנגד פרשת שחיתות מרמה וגזילה, כמו גם השחתת נורמות יסוד בנמל והפרה קשה של חובת הנאמנות של עובדים ומנהלים בשירות הציבור. פרשה זו נחשפה על ידי עובד הנמל ונבדקה חזור ובדוק על ידי גורמי ביקורת וגורמים נוספים מטעם הנמל ורשות הנמלים. אף על פי כן ולמרות ממצאי הביקורת החמורים ולמרות החלטת מנכ"ל רשות הנמלים, מר עמוס רון מתחילת 2003 למצות את הדין עם המבוקרים, לא מוצה הדין, כנדרש, עם האחראים לפרשת השחיתות והטיוח. תמצית של אותה פרשה חמורה הוא בעובד נמל חיפה – מר גוזלן, אשר ניצל לרעה את מעמדו כחבר הוועד הממונה על סידור העבודה של סקטור הסוור בנמל חיפה, והיטיב עם עצמו ועם מקורביו, גזל מן הקופה הציבורית כספים רבים שלא כדין ושלא במשפט ותרם להשחתה וסיאוב של מערכת סידור העבודה בסקטור העובדים השני בגודלו בנמל חיפה.