בעקבות העלייה ברמת הפשיעה ב- 2004, דורשת התנועה למען איכות השלטון מרוה"מ ומבכירי מערכת אכיפת החוק להכריז על מצב חירום לאומי בכל הנוגע להתגברות הפשע, להורות על בדק בית יסודי בגורמים המופקדים על חקירת הפשיעה המתוחכמת, להקצות משאבי ציבור ניכרים נוספים, ובפרט לתגבר את כוח האדם במשטרה ובפרקליטות. התנועה אף קוראת לכנס באופן מיידי את ועדת הכנסת לביטחון פנים לדיון דחוף בנושא, ולתגבר מיידית ובצורה משמעותית מצבת השוטרים במשטרה.

בעקבות העלייה ברמת הפשיעה ב- 2004, דורשת התנועה למען איכות השלטון מרוה"מ ומבכירי מערכת אכיפת החוק להכריז על מצב חירום לאומי בכל הנוגע להתגברות הפשע, להורות על בדק בית יסודי בגורמים המופקדים על חקירת הפשיעה המתוחכמת, להקצות משאבי ציבור ניכרים נוספים, ובפרט לתגבר את כוח האדם במשטרה ובפרקליטות. התנועה אף קוראת לכנס באופן מיידי את ועדת הכנסת לביטחון פנים לדיון דחוף בנושא, ולתגבר מיידית ובצורה משמעותית מצבת השוטרים במשטרה.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה פנתה היום לרוה"מ, לשר לביטחון הפנים, למפכ"ל המשטרה, לראש אגף החקירות במשטרה, ליועמ"ש ולפרקליט המדינה בעקבות הפרסומים על הגידול הדרסטי לכאורה בפשיעה האלימה בישראל ב- 2004, ועל הערכת המפכ"ל שצפוייה עלייה נוספת ברמת הפשיעה. התנועה כותבת במכתבה, כי האצת הגידול בפשע נובעת ברובה מהעדר אכיפת החוק, ומסכנת באופן ממשי את קיומה של חברה אזרחית דמוקרטית בישראל. התנועה מוסיפה, כי קיומו של פשע מאורגן יתכן רק במקום בו קיים ואקום אותו הותירה מערכת אכיפת החוק, החסרה את המשאבים הדרושים לביצוע מטלותיה, ושאינה מתמודדת עם משימותיה ויעדיה באופן המתבקש מרשות שתפקידה לבצע את אכיפת החוק במדינה. התנועה מזהירה מפני השלב הבא, שניצניו כבר נראים, של התחברות גורמי הפשע המאורגן לעורקי השלטון, כמו לדוגמא באמצעות מנגנון תמיכה של גורמי פשע מאורגן במועמדים למשרות ציבוריות (ברמה הארצית והמוניציפלית). התנועה כותבת, כי "לאור האלימות הגואה, אנו סבורים כי קיים צורך הכרחי בחיזוק המשטרה, בתגבור מידי של כוח אדם ובאמצעים, שיאפשרו לה להתמודד עם מצב החירום אליו נקלעה מדינת ישראל בשל אוזלת ידם של מוסדות אכיפת החוק". כן כותבת התנועה, כי אזלת היד מתבטאת גם בכל הנוגע ליכולת אגף החקירות שבמשטרת ישראל להתמודד עם פשיעה מתוחכמת של מה שזכה לכינוי "עברייני צווארון לבן". בידי התנועה מצוי חומר ראיות רב במספר לא מבוטל של פרשות, אשר ממנו עולה בבירור כי על אף שמצויים בידי היחידה הארצית לחקירות הונאה ויחידות נוספות מידע וראיות המבססים את דבר קיומם של חשדות לכאורה לביצוע עבירות חמורות בדבר פשיעה מתוחכמת לסוגיה, נמנעת היחידה הארצית מלמצות באופן ראוי את החקירה הנדרשת בנסיבות המקרה. בפרשות אלו, בהן נצטבר אצל גורמי המשטרה מידע וחומר ראיות רב בדבר חשדות חמורים לכאורה, מנוהלת או נוהלה עד לאחרונה חקירה בלתי רצינית, בלתי ממצה ובלתי מקצועית, ע"פ הידוע לתנועה. התנועה מדגישה, כי ע"פ המידע שמצוי בידיה, במקרים אחרים נמנעת המשטרה, ובפרט היחידה לחקירות הונאה, מלחקור את שמחייב חומר הראיות שבידה, או שהחקירה נמשכת מספר שנים באופן שעשוי לסכל את היכולת להגיש כתבי אישום (עדים שישכחו, זמן לתאום עדויות וכו'). התנועה אף מציינת, כי למרות מחאותיה החוזרות לא נערכה חקירה רצינית וממצה באותן פרשות. לפיכך, כותבת התנועה, שאין זה פלא שמשטרת ישראל, אשר מגלה חוסר אונים באכיפת החוק כאשר מדובר בחשדות לעבירות צווארון לבן, אפשרה במחדלה אף את פעולתו של פשע מתוחכם מסוג אחר – הפשע המאורגן. כל אלו מחייבים לדעת התנועה בחינה יסודית מצד כל הגורמים האחראים על אכיפת החוק, הן בנוגע ל"פשיעה רגילה", הן בנוגע לפשע מאורגן ובנוגע לפשיעת עברייני "הצווארון הלבן". התנועה מדגישה, כי ישנו חוסר משמעותי במשאבים ובתקנים לגורמי חקירה מקצועיים (רו"ח, עו"ד כלכלנים וכו'), בפרט בתחומים שנזכרו לעיל. לפיכך, קוראת התנועה להכריז על מצב חירום לאומי בכל הנוגע להתגברות הפשע, להורות על בדק בית יסודי בגורמים המופקדים על חקירת הפשיעה המתוחכמת שנזכרה לעיל, להקצות משאבי ציבור ניכרים נוספים, ובפרט לתגבר את כוח האדם במשטרה ובפרקליטות. כן דורשת התנועה לכנס באופן מיידי את הועדה לביטחון פנים לדיון דחוף בו ידונו הנושאים שהועלו במכתב התנועה, וכן דורשת התנועה תגבור מיידי ומשמעותי במצבת השוטרים במשטרה.