בג"צ הוציא היום צו על תנאי בעתירת התנועה למען איכות השלטון, המורה לשר אולמרט לנמק מדוע לא ישלים לאלתר את הליכי מינוי הועד המנהל ברשות השידור, לאחר שנמנע מלעשות זאת לאורך שנה וחצי. התנועה עמדה בעתירה על חובתו של אולמרט לאייש את הועד המנהל של רשות השידור ע"פ דין. כמו-כן, בשבוע שעבר הודיעה המדינה לבג"צ כי לאחר הגשת העתירה הודיע אברהם נתן שהוא מוותר על מועמדותו לכהונה נוספת כיו"ר רשות השידור.

בג"צ הוציא היום צו על תנאי בעתירת התנועה למען איכות השלטון, המורה לשר אולמרט לנמק מדוע לא ישלים לאלתר את הליכי מינוי הועד המנהל ברשות השידור, לאחר שנמנע מלעשות זאת לאורך שנה וחצי. התנועה עמדה בעתירה על חובתו של אולמרט לאייש את הועד המנהל של רשות השידור ע"פ דין. כמו-כן, בשבוע שעבר הודיעה המדינה לבג"צ כי לאחר הגשת העתירה הודיע אברהם נתן שהוא מוותר על מועמדותו לכהונה נוספת כיו"ר רשות השידור.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה דרשה בעתירתה צווים על תנאי נגד השר הממונה, מר אהוד אולמרט, ראש הממשלה, ממשלת ישראל וועדת המינויים, המורה להם לנמק מדוע לא ישלימו לאלתר את הליכי איוש משרות חברי הוועד המנהל ברשות השידור ומליאת הרשות, לאחר הימנעות בלתי סבירה מהשלמת ההליך (בזמנו 8 חודשים), תוך שהימנעותם מאיוש המשרות מאפשרת מצב של היעדר ביקורת על התנהלות הנהלת רשות השידור, אשר כבר אפשר חריגות משמעותיות מדרכי התנהלות תקינות. התנועה ציינה בעתירתה, כי הימנעותם מאיוש הועד המנהל לאורך תקופה ארוכה ובפרט על רקע העובדה שסיום כהונתו של הוועד המנהל הקודם היה ידוע להם מראש והיה עליהם להיערך לכך חודשים ארוכים טרם סיום הכהונה, אינה יכולה להיות מוסברת בכל טעם ענייני. כמו-כן, דרשה התנועה צו על תנאי כנגד השופט יצחק רביבי, יו"ר הוועדה לבדיקת מינויים, המורה לו לנמק מדוע לא יחזור בו מהחלטתו לאשר את מינויו של אברהם נתן כיו"ר הוועד המנהל תוך שהוא נמנע מלבדוק נתונים המצויים בפניו בדבר פגמים קשים בהתנהלותו של נתן בקדנציה הקודמת כיו"ר הוועד המנהל וכן מדוע אישר את מינויו חרף נתונים וראיות המצויות בידו לפיהן נתן לא נתן דיווח מלא בשאלון הצגת מועמדותו לתפקיד. זאת, למרות שהוא עצמו מציין שידוע לו כי ישנן טענות וראיות בעניינים אלו, אך מבלי לבדוק ו/או להתנות את אישורו בכך שיבדקו. צווים נוספים על תנאי ביקשה התנועה כנגד רשות השידור והשר הממונה עליה, אהוד אולמרט, המורה להם לנמק מדוע לא ימנעו מלפעול באותם עניינים בהם מחייב החוק, את אישור הוועד המנהל ו/או את הצעתו בטרם קבלת החלטה, שכן פעולתם בלא אישור ו/או היוועצות עם הוועד המנהל מנוגדת לדין ולכללי מנהל תקין, ואף מסייעת לכך שהנהלת רשות השידור פועלת בלא פיקוח, תוך שהגורמים הממנים נמנעים לפי שעה מלמלא חובתם למנות חברי ועד מנהל. בפרט: מדוע לא ימנעו עד למינוי וועד מנהל מהגשת תקציב לשנה הבאה, בייחוד על רקע העובדה שהנהלת רשות השידור הנוכחית (עליה אמור לפקח הוועד המנהל) כבר נמצאה כמי שמסרה דיווחים לא אמינים, בין היתר בעניינים הנוגעים להוצאות תקציביות. כן דרשה התנועה בעתירתה להוציא צווי ביניים עד לבירור העתירה, שימנעו את הגשת ו/או אישור תקציב הרשות לשנה הבאה, שכן הסמכות להכין תקציב זה נתונה בידי הוועד המנהל; שימנעו שינוי של תנאי קבלת עובדים ברשות ו/או ימנעו מקליטת עובדים חדשים ברשות ושינויים מבניים הכרוכים בקליטת עובדים, דבר שצריך להיעשות על פי הצעת הוועד המנהל; ושימנעו קביעת הוראות חדשות הנוגעות לגביית האגרה, דבר שצריך להיעשות בהתייעצות עם הוועד המנהל. בעניין חידוש כהונתו של יו"ר רשות השידור הקודם, מר אברהם נתן, במסגרת הליכי איוש מוסדות הרשות, ציינה התנועה בעתירתה, כי תקופת כהונתו של נתן כיו"ר מועצת רשות השידור אופיינה בהתפוררות מעמדם של המליאה והוועד המנהל כגופים המפקחים על פעולות הנהלת הרשות. התנועה הוסיפה ופירטה כי המליאה והוועד המנהל הועמדו פעם אחר פעם מול עובדות מוגמרות, בלא שנמסרו להם הנתונים הנדרשים לשם קבלת החלטות, בלא הליכים תקינים וסדורים של קבלת החלטות, תוך שיו"ר הרשות פועל פעם אחר פעם, הלכה למעשה, כמעין "עוזר" של מנכ"ל הרשות, תוך הסתרת מידע מחברי מוסדות רשות