התנועה למען איכות השלטון קוראת היום ליוהמ"ש לנסח כתב אישום המתאים לחומרת מעשיו של ח"כ גורולבסקי ולא להיכנע ללחצים לריכוכו, אם ישנם כאלה.

התנועה למען איכות השלטון קוראת היום ליוהמ"ש לנסח כתב אישום המתאים לחומרת מעשיו של ח"כ גורולבסקי ולא להיכנע ללחצים לריכוכו, אם ישנם כאלה.
התנועה לאיכות השלטון
בידיעה של חיים שיבי, שהתפרסמה היום במוסף "24 שעות" של "ידיעות אחרונות" פורסם, כי יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, עתיד לפנות ליוהמ"ש בהצעה שח"כ גורולבסקי יעמוד לדין על "כתב אישום מרוכך" בעניין הצבעותיו הכפולות, ובתמורה תבחן האפשרות כי יסיר ח"כ גורולבסקי את חסינותו מרצון. אם אכן נעשתה פנייה כזו, או אם היא עתידה להיעשות, כותבת התנועה, "הרי שאנו רואים בניסיון ל"עסקה" שכזו לא כל שכן ביצועה, מעשה חמור ופסול מן השורש". התנועה קוראת ליוהמ"ש שלא להסכים בשום פנים ואופן להצעה שכזו, שכן על ח"כ גורולבסקי לתת את הדין בעבור מעשיו. התנועה כותבת, כי כל ניסיון מעין זה, אם וכאשר ייעשה, "לסחור" לכאורה בחסינות ח"כ כדי להשיג כתבי אישום "מרוככים", הינו בגדר פגיעה של ממש בעקרון השוויון בפני החוק, ובוודאי גם ניצול לרעה של המנגנונים אשר נועדו לסייע לחברי הכנסת לשרת את ציבור בוחריהם. כזכור, בשבוע שעבר קבע בג"צ בעתירת התנועה, כי ועדת הכנסת פעלה שלא כדין שעה שהחליטה שלא להמליץ על נטילת חסינותו של ח"כ גורולבסקי. התנועה הדגישה במכתבה, כי העבירות שביצע ח"כ גורולובסקי אינן יכולות להתכופף או להשתנות נוכח ניסיונה של וועדת הכנסת להפוך את הכנסת לעיר מקלט, בה זוכים עבריינים לטובות הנאה, ובכלל כך להקלות מפני העמדה לדין ומיצוי מלא של הדין. לפיכך, עומדת התנועה על כך שעל וועדת הכנסת לדון בהסרת חסינותו של ח"כ גורלובסקי בהתאם לעבירות החמורות המפורטות בכתב האישום המקורי שנכתב בגינן, כפי שהוא. "לח"כ גורלובסקי לא מגיע "פרס" אם יחסוך לוועדת הכנסת דיון בהסרת חסינותו, על וועדת הכנסת לדון ולהכריע, ללא פניות וללא מעקפים", כך כותבת התנועה. העתק המכתב נשלח ליו"ר הכנסת.