התנועה למען איכות השלטון עתרה לבג"צ לביטול החלטת וועדת המכרזים במכרז להקמת תחנת הכח במישור רותם בשל טעות טכנית בהחלטת הוועדה שהעניקה הטבה בסך 130 מליון שקל לחברת O.P.C שבבעלות האחים עופר.

התנועה למען איכות השלטון עתרה לבג"צ לביטול החלטת וועדת המכרזים במכרז להקמת תחנת הכח במישור רותם בשל טעות טכנית בהחלטת הוועדה שהעניקה הטבה בסך 130 מליון שקל לחברת O.P.C שבבעלות האחים עופר.
התנועה לאיכות השלטון
במרכז העתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב ונילי אבן חן עומדת הטבה בשווי של כ-130 מליון ₪ אשר עתידה לקבל חברת O.P.C שבבעלות האחים עופר מהקופה הציבורית, בשל טעות טכנית שנפלה בהחלטת וועדת המכרזים שדנה בהצעתה של החברה להקמת תחנת כח במישור רותם. כל הגורמים המוסמכים מטעם המדינה מודים בקיומה של הטעות הקשה, כמו כן, טעות זו, שמחירה הכבד נתגלתה ימים ספורים לאחר שהודיעה ועדת המכרזים לחברה על זכייתה במכרז. חרף ההכרה הברורה בטעות, נמנעו כל הגורמים המוסמכים עד כה להודיע לחברה על תיקון הטעות הנ"ל. כך גם נמנעו ראש הממשלה, שר האוצר,שר התשתיות והיוה"מש מלהודיע לחברה כי יפעלו לביטול ההתקשרות כמה מכח החלטת ועדת המכרזים אשר בטעות יסודה, במידה ותסרב המשיבה 5 ותבקש לאלץ את המדינה להעניק לה את שהוחלט עליו בטעות. הימנעותה של המדינה מלתקן את הטעות שנפלה והעברת כ- 130 מליון שקל לגורם פרטי בהתבסס על טעות זו, אשר נתגלתה בינתיים, ימים ספורים לאחר ההודעה שנמסרה לחברה על זכייתה במכרז, מנוגדת ניגוד גמור לחוק ניהול נכסי המדינה, לתקנת הציבור ולחובת המשיבים, כנאמני הציבור על נכסיו וכספו, לפעול למען לא תיפגע הקופה הציבורית בלא הצדקה ותוך הטבה עם בעלי הון. התנועה דורשת בעתירתה כי יוצאו צווים על תנאי שיורו לראש הממשלה , שר האוצר, שר התשתיות והיוהמ"ש לנמק מדוע לא יפעלו לתיקון הטעות בשעה שהימנעותם מלעשות כך לוקה בחוסר סבירות קיצוני ומנוגד לחובתם לפעול כנאמני הציבור על כספו כך גם מנוגד הדבר לחובתם לפעול בהתאם לעיקרון השוויון, לצדק החלוקתי ולחוק ניהול נכסי המדינה. כן מתבקש הצו לאור העובדה שטעות זו פרושה הטבה לחברה פרטית בבעלות משפחת עופר המצטרפת לשורה של "מתנות" והטבות נוספות בהיקף של מיליוני שקלים שקיבלה משפחת עופר בשנים האחרונות במסגרת הליכים בהם הועברו לידיה נכסי המדינה בבתי הזיקוק ובחברת צים. הצטרפות כל הפרשות יחד , מעצימות את חומרתה של כל אחת מהן ויש בכך להעיד על משוא פנים שיטתי בו נוהגת המדינה כלפי האחים עופר. התנועה גם מבקשת צווים בשל פגמים קשים שנתגלו בהליך המכרז בניגוד לכללי מנהל תקין, וכן בשל פגמים מהותיים חמורים שנחשפו בהליכי המכרז ובכלל זאת ( על פי מכתבו של החשב הכללי) שיקולים זרים שנבעו מלחץ מצד גורמים פוליטיים למען החברה בבעלות האחים עופר. התנועה גם מבקשת כי יוצא צו ביניים המורה להימנע מלבצע כל צעדים הנובעים מהמכרז- מתן רישיונות והיתרים לחברה הזוכה ולהימנע מלהעביר אליה או לגורמים אחרים כספים שמקורם בהחלטת וועדת המכרזים.