התנועה למען איכות השלטון פנתה הערב לבית המשפט המחוזי בתל אביב בעתירה מנהלית דחופה ביותר בשל דרישתה של עירית תל אביב לתשלום בסך 19,000 שקל עבור הזכות להפגין ביום שישי בכיכר רבין בתל אביב נגד "חוק הגו'בים " אותו מתכוונת הממשלה לאשר ביום ראשון הקרוב.

התנועה למען איכות השלטון פנתה הערב לבית המשפט המחוזי בתל אביב בעתירה מנהלית דחופה ביותר בשל דרישתה של עירית תל אביב לתשלום בסך 19,000 שקל עבור הזכות להפגין ביום שישי בכיכר רבין בתל אביב נגד "חוק הגו'בים " אותו מתכוונת הממשלה לאשר ביום ראשון הקרוב.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב רועי שחר ודפנה קירו מבקשים מבית המשפט להוציא צו עשה דחוף המורה לראש עיריית תל אביב למנכ"ל העירייה ולעירייה להעניק לתנועה אישור להפגנה אותה היא מארגנת בכיכר רבין בתל-אביב בבוקר יום שישי הקרוב- 18.3.05 בשעה 13.00 בצהריים כנגד "חוק הגו'בים" וכן להורות להם שלא להתנות את אישורם לקיום בתשלום סך של 19,000 שקל בהיותה של תניה זו נטולת מקור סמכות בדין, בלתי סבירה ובלתי מדתית בעליל בהיותה פוגעת במידה קיצונית בחופש הביטוי ובחופש ההפגנה ובעקרונות היסוד של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. ההחלטה נמסרה לעותרת על-פה ביום 16.3.05 על ידי נציגי העירייה בפגישה פנים אל פנים. כן יתבקש בית המשפט הנכבד להוציא מלפניו צו הצהרתי דחוף הקובע שאין בסמכות העירייה להתנות אישור לקיום הפגנות בתשלום, בהיותה של תניה זו נטולת סמכות, בלתי סבירה ובלתי מדתית בעליל בהיותה פוגעת במידה קיצונית בחופש הביטוי וההפגנה ובעקרונות היסוד של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. התנועה מדגישה כי הדחיפות הרבה לדיון בעתירה, כבר בבוקר יום חמישי, 17/3/05, נובעת מכך שלא ניתן לקיים הפגנה בלא היערכות מתאימה ובכלל זאת לפעול קבלת אישור המשטרה, ובפרט לא ניתן לקיים הפגנה בלא פעולות שונות להסברה ולפרסום קיום הפגנה בציבור, ובלא לבצע פעולות שונות להערכות לוגיסטית. עיכוב בהתארגנות ובהכנות להפגנה ויציאה להפגנה בלא היערכות מתאימה כמוהם ככישלון הצפוי מראש ופגיעה קשה ביכולת לממש את הזכות להפגין בנוגע לסוגיה ציבורית שקשה להפריז בחשיבותה להתנהלות השלטון במדינת ישראל. כיכר רבין הינה מתחם ציבורי, אשר במהותו נועד לשרת את הציבור הרחב, "כיכר העיר", על משמעותה מימים ימימה. ובשל כך זהו המקום בו יכול הציבור להביע את מחאתו הפומבית אם בדרך של הפגנה ואם בכל דרך אחרת. מתחם כיכר רבין, לא נועד בשום אופן כדי שעיריית תל אביב תוכל לגרוף ממנו רווחים על חשבונו של הציבור אותו נועד הוא לשמש. ההפגנה המתוכננת הינה הפגנת מחאה דחופה ביותר, המתוכננת לבוקר יום שישי הקרוב, כנגד הצעת חוק הפוגעת בשירות המדינה באופן קשה אשר עולה לדיון בממשלה, למיטב ידיעת התנועה כבר בבוקר יום ראשון הקרוב- 20/3/05 . הצעת החוק, אשר זכתה לכינוי "חוק הג'ובים", ואשר כנגדה מכוונת ההפגנה, נועדה להכשיר מינויים פוליטיים בשירות המדינה והחלפת עובדים מקצועיים הנהנים מעצמאות שיקול דעת, במקורבים החבים את משרתם לשר הממנה. במסגרת ההפגנה מתוכן מיצג של כ- 25 * 30 מטרים של כיסאות ריקים המסודרים בריבוע ובו שלטי מחאה שונים. היום יום רביעי הודיעו גורמי העירייה לתנועה כי הסכום בו מותנה מתן הרישיון להפגנה הינו 19,000 שקל ולא 4,000שקל. גורמי העירייה מסרו כי הדרישה לגביית תשלום מעוגנת בהחלטה של מועצת העיר. התניית אישור העירייה לקיום הפגנה בתשלום מצד המפגינים הינה הגבלה בלתי חוקית ובלתי סבירה באופן קיצוני של הזכות להפגין ולמחות כנגד עוולות שלטוניות וכן מהווה דרישה זו מצד העירייה הגבלה בלתי סבירה של חופש הבעת הדעה וחופש הביטוי. בפרט אמורים הדברים כאשר מדובר בסכום עתק של 19,000 ₪ המושת על גוף שאינו פועל למטרות רווח כתנועה לאיכות השלטון. השאלה הנשאלת היא האם היום רק בעלי משאבים יוכלו להפגין בכיכר העיר כנגד עוולות שלטוניות.