התנועה למען איכות השלטון עתרה לבג"ץ שיורה לכנסת להקים וועדת איתור למציאת מועמדים למבקר המדינה. התנועה: "לא ראוי להעמיד את חברי הכנסת בפני עובדה מוגמרת של בחירה ב מועמד אפשרי אחד בלבד".

התנועה למען איכות השלטון עתרה לבג"ץ שיורה לכנסת להקים וועדת איתור למציאת מועמדים למבקר המדינה. התנועה: "לא ראוי להעמיד את חברי הכנסת בפני עובדה מוגמרת של בחירה ב מועמד אפשרי אחד בלבד".
התנועה לאיכות השלטון
בעתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב ודניאל קירס מבקשת התנועה צו על תנאי המורה לכנסת ליו"ר הכנסת ולסגניו לנמק מדוע לא יפעלו להצעת ו/או לאיתור מועמדים נוספים לכהונת מבקר המדינה, ובכלל זאת על ידי הקמת וועדה לאיתור מועמדים, כדי שההתמודדות על התפקיד הרגיש והחשוב של מבקר המדינה לא תהא התמודדות-של-יחיד. וכן צו המורה להם לנמק מדוע לא יקבע יו"ר הכנסת בהתייעצות עם סגניו מועד חדש לבחירת מבקר המדינה (הקבועה כעת ליום 25.5.2005), בכדי לאפשר הצעת מועמדים נוספים לתפקיד; כן מדוע לא תימנע הכנסת מקיום הצבעה לבחירת מבקר המדינה אלא לאחר מאמצים להצעת ו/או איתור כאמור. עוד מבקשת התנועה כי יוצא צו על תנאי המורה לוועדה לביקורת המדינה מדוע לא תמנה מ"מ למבקר המדינה הנוכחי עם תם כהונתו ב30.6.05 בכדי לאפשר את דחיית המועד לבחירת מבקר המדינה הבא באופן שיאפשר הצעת מועמדים נוספים לתפקיד. או כחלופין מדוע לא יפעלו כל המשיבים להארכת כהונתו של מבקר המדינה המכהן, השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג, במספר חודשים נוספים, באופן שיאפשר נקיטה בהליכי איתור ושקילת מועמדותם של מועמדים נוספים לכהונת מבקר המדינה הבא. כן מבקשת התנועה צו ביניים דחוף המורה ליו"ר הכנסת להימנע מלכנס את הכנסת לשם בחירת מבקר המדינה ולכנסת להימנע לפי שעה מבחירת מבקר המדינה, עד לבירור העתירה . למוסד מבקר המדינה חשיבות מכרעת במשטר מדינת ישראל. למוסד זה מעמד של רשות חוקתית, והוא מופקד, בין היתר, על הערך החוקתי של טוהר המידות השלטוני ועל מינהל תקין במדינה. בחוק יסוד: מבקר המדינה נקבע כי מבקר המדינה ייבחר בהליך בחירה. הימנעות הכנסת מנקיטה בהליכי איתור ראויים, תוך הצעת מועמד יחיד לתפקיד, פוגעת באמון הציבור במבקר המדינה, בהליך בחירתו ואף בכנסת, כמו גם בסיכויים לבחור את האדם המתאים ביותר לתפקיד; על כן, הימנעות זו הינה בלתי סבירה באופן המצדיק את התערבותו של בית המשפט הנכבד. העתירה לאור כוונת יו"ר הכנסת להביא בפני מליאת הכנסת מועמד אחד בלבד – השופט מיכה לינדנשטראוס.