התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה לבג"ץ נגד החלטת ועדת הכנסת שלא להסיר את חסינותו של חה"כ גורולובסקי למרות החלטת בג"ץ כי יש להציע לכנסת להסיר את חסינותו

התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה לבג"ץ נגד החלטת ועדת הכנסת שלא להסיר את חסינותו של חה"כ גורולובסקי למרות החלטת בג"ץ כי יש להציע לכנסת להסיר את חסינותו
התנועה לאיכות השלטון
בעתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב ודניאל קירס, מבקשת התנועה צו על תנאי שיורה לועדת הכנסת ליו"ר ועדת הכנסת ולכנסת לנמק צו מדוע לא תתכנס הכנסת ותחליט האם ליטול מגורולובסקי את חסינותו הדיונית כבקשת היועץ המשפטי לממשלה; זאת, כאשר ההחלטה של ועדת הכנסת מיום 1.6.2005 שלא להציע הסרת חסינות כאמור, החלטה בלתי-חוקית כעולה במפורש מהחלטת שבעת שופטי בג"ץ לעניין זה, בטלה ושקולה בנסיבות דנן, מבחינה משפטית, להצעה ליטול את החסינות כאמור, לפי סעיף 13(א) לחוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, התשי"א – 1951. וכן צו על תנאי המורה לועדת הכנסת וליו"ר הועדה ח"כ רוני בראון לנמק מדוע לא יפעלו להסרת חסינותו הדיונית של גורולובסקי ובכלל זאת מדוע לא תציע לכנסת ליטול ממנו את חסינותו הדיונית כבקשת היועץ המשפטי לממשלה. ולנמק מדוע לא יקבע בג"ץ כי החלטתה של ועדת הכנסת מיום 1.6.2005 בענין אי הסרת חסינותו הדיונית של גורולובסקי אשר נוגדת את הדין ואף התקבלה בידיעה שהיא נוגדת את הדין, בטלה ו/או דינה ביטול וכי עליה לדון שוב בבקשת היועץ המשפטי לממשלה להסיר את החסינות כאמור; זאת, נוכח קביעתו של בג"ץ פה אחד בפסק דין בהרכב מורחב של שבעה שופטים בבג"צ אותו הגישה התנועה למען איכות השלטון בישראל (בג"צ 11298/03) בענין החלטתה הקודמת באותה בקשה של היועץ המשפטי לממשלה, כי הפעלה ראויה של שיקול דעתה היתה צריכה להוביל אותה להמליץ בפני הכנסת ליטול את החסינות הדיונית כאמור. בנוסף מבקשת התנועה צו על תנאי המכוון אל היוה"מש המורה לו לנמק את הטעמים אשר הנחו אותו לבקש את הסרת חסינותו של גורולובסקי. תזכורת: ועדת הכנסת בהחלטה מיום 23.12.2003 (סירבה להציע לכנסת ליטול את חסינותו הדיונית של חבר הכנסת גורולובסקי; זאת, על אף שהיועץ המשפטי לממשלה קבע כי יש מקום להגיש נגדו כתב אישום בגין זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות ובמרמה והפרת אמונים, בחשד שזייף הצבעות של חבר כנסת אחר בהליך חקיקה ראשית. בפסק דינו של בג"צ בעתירה שהוגשה ע"י התנועה למען איכות השלטון נגד החלטה זו הכריז בית המשפט בהרכב מורחב של שבעה שופטים, על ההחלטה כבלתי חוקית ובטלה וקבע, כי "הפעלה ראויה של שיקול דעתה של ועדת הכנסת היתה צריכה להוביל אותה להמליץ בפני הכנסת ליטול את חסינותו (הדיונית) של ח"כ גורולובסקי" בהחלטתה הנוספת של הוועדה מיום 1.6.2005, אשר בשלה מוגשת עתירה זו, שוב סירבה הועדה לפעול להסרת חסינותו הדיונית של גורלובסקי ולהציע לכנסת להטיל את חסינותו הדיונית ,בניגוד גמור לפסק דינו הנזכר של בג"צ לפיו הפעלה ראויה של שיקול דעתה של ועדת הכנסת היתה צריכה להובילה להצעה להסרת החסינות .