התנועה לאיכות השלטון דורשת חקירה פלילית כנגד מתפקדי מפלגת העבודה אשר התפקדו במקביל גם למפלגות אחרות וכי ימוצה הדין עם כל אחד ואחת מהם.

התנועה לאיכות השלטון דורשת חקירה פלילית כנגד מתפקדי מפלגת העבודה אשר התפקדו במקביל גם למפלגות אחרות וכי ימוצה הדין עם כל אחד ואחת מהם.
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה ליועץ המשפטי לממשלה, לרשם המפלגות וליו"ר ועדת הבחירות של מפלגת העבודה, מציינת התנועה כי מפרסומים שהופיעו בעיתונות לאחרונה עלה כי אלפים מחברי מפלגת העבודה אשר נרשמו בפנקס הבוחרים לקראת הבחירות המקדימות הקרבות, התפקדו בקביל גם במפלגות אחרות. כך פורסם, כי 3000 איש ממתפקדי העבודה רשומים במקביל גם במפלגת הליכוד ויחד, וכי עוד 570 איש נוספים רשומים במקביל הן במפלגת העבודה והן במפלגת המפד"ל התפקדות כפולה שכזו מעבר לפגיעה החמורה שיש בה במהלך התקין של ניהול הבחירות המקדימות וייצוג נאות של ציבור הבוחרים, הרי שיש בה משום עבירה פלילית של ממש. כך סעיף 15 לחוק המפלגות התשנ"ב – 1992, קובע איסור חד משמעי לפיו לא יירשם אדם כחבר ביותר ממפלגה אחת. סעיף 28 (א) לחוק המפלגות קובע כי מי שנתן הצהרה כוזבת בעניין חברותו או אי חברותו במפלגה, דינו – מאסר שנה. היות וכאמור נמצאו אלפי מתפקדים אשר התפקדו לשתי מפלגות במקביל וזאת בניגוד מפורש לחוק, עולה החשש כי אותם מתפקדים מסרו הצהרות כוזבות בעניין חברותם או אי חברותם במפלגה אחרת ובכך עברו עבירה שדינה מאסר שנה. מכל מקום ולחילופין, הרי כי די בהתפקדות לשתי מפלגות במקביל כדי להפר את הוראות חוק המפלגות בעניין הנוגע לציבור ובכך לבצע עבירה פלילית על פי סעיף 286 לחוק העונשין – הפרת חובה חקוקה. דברים אלה אף מקבלים משנה חומרה נוכח גל השחיתות הגואה במדינתנו ואשר מוקדים רבים לו באים לידי ביטוי בצורה כזו או אחרת בהליכים המוקדמים לבחירת המועמדים מטעם המפלגות לכנסת כדוגמת ההליך האמור. לאור כל זאת דורשת התנועה כי תפתח חקירה פלילית כנגד כל אחד ממתפקדי מפלגת העבודה אשר התפקדו במקביל גם למפלגות אחרות וכי ימוצה הדין עם כל אחד ואחת מהם.