התנועה לאיכות השלטון קוראת ליועץ המשפטי לממשלה להודיע לבג"ץ כי המדינה מסכימה לרעיון שהועלה ע"י בית המשפט לפיו יכריע בשאלת הבעלות בנכסי בז"ן.

התנועה לאיכות השלטון קוראת ליועץ המשפטי לממשלה להודיע לבג"ץ כי המדינה מסכימה לרעיון שהועלה ע"י בית המשפט לפיו יכריע בשאלת הבעלות בנכסי בז"ן.
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה מציינת התנועה כי לאור הודעת ב"כ המדינה בדיון בבג"צ אמש, לפיה הוא מסכים לחלוטין כי הזיכיון על נכסי בז"ן חל וקובע כי כל נכסי בז"ן הפכו לקניין המדינה בשנת 2003, קוראת התנועה ליוה"מש להודיע לבג"צ כי המדינה מסכימה לרעיון שהועלה על ידי בית המשפט, לפיו יכריע בשאלת הבעלות בנכסי בז"ן, וכך לחסוך את הצורך ב"פשרה" כלשהי או בהתדיינויות ארוכות ויקרות ביותר עם ה"חברה לישראל" ואף לקבל הזדמנות ממשית ביותר לחסוך לקופה הציבורית 570 מיליון ₪. בדיון אתמול בעתירה שבכותרת, הודיע ב"כ המדינה כי הוא מסכים לחלוטין לטענות התנועה, לפיהן כל נכסי בז"ן כפופים לזיכיון, כי הזיכיון קובע כי כל נכסי הזיכיון הופכים לקניין המדינה בתומו וכי הזיכיון אכן תם בשנת 2003. בלשון ציורית ביטא ב"כ המדינה את הסכמתו עם הטענות שנכסי בז"ן הפכו לקניין המדינה בכך, שהוא מוכן לחתום על 16 העמודים הראשונים של תגובת העותרת. לאור האמור, הופתעה התנועה כאשר ב"כ המדינה נמנע מלהסכים לרעיון שהעלה המישנה לנשיא בית המשפט העליון, כבוד השופט חשין, לפיו בית המשפט יכריע בשאלה המרכזית של בעלות כל נכסי בז"ן בתום הזיכיון. תשובת ב"כ המדינה התמיהה, כי הרי בהכרעת בית המשפט בשאלה מרכזית זו יש כדי לייתר הענקת מתנה בשווי 570 מיליון ₪ ל"חברה לישראל" עקב איומיה בענין הגשת תביעה. ברעיון שהעלה בית המשפט יש הזדמנות ייעול מארץ החלומות – בירור לב המחלוקת – שאלת ה-120 מיליון דולר – בערכאת המשפט הגבוהה ביותר בהליך אחד. הן אם ייקבע כי נכסי בז"ן חזרו למדינה הן אם לאו, המצב המשפטי יהיה ברור לגמרי, לא יהיו "מחלוקות", לא יהיה צורך לשקול "פשרה" בסך 570 מיליון ₪ ולא יהיה צורך בשנים של התדיינות יקרה בבתי המשפט. כך, אם יקבע בית המשפט העליון כי נכסי בז"ן הפכו לקניין המדינה, כפי שטוענת המדינה בעצמה וכפי שיודע כל אדם שעיניו בראשו שקורא את כתבי הזיכיון, תחסוך המדינה 570 מיליון ₪, בנוסף לעלויות ההתדיינות העשויה להתנהל עקב העתירה. אף אם ייקבע אחרת, תחסוך המדינה עלויות התדיינות אלה. איזו הצדקה יכולה להיות לכך שהמדינה, האומרת בריש גלאי שנכסי בז"ן שייכים לה וכי היא כביכול אנוסה "להתפשר" עקב שאלות בענין הבעלות בנכסים, לסרב לאפשרות להכריע בשאלת הבעלות? הימנעות ב"כ המדינה מלהסכים לרעיון זה יוצרת מראית עין קשה ביותר. לאור כל זאת קוראת התנועה למען איכות השלטון קוראת לך להגיש הודעה משלימה בעתירה לבית המשפט, בה תודיע על הסכמה שבית המשפט הגבוה לצדק יכריע בשאלת הבעלות בנכסי בזן על פי כתבי הזיכיון.