התנועה למען איכות השלטון פנתה למשטרה בבקשה לחקור את הזיוף הסיטונאי ואת הניסיון להטות את תוצאות הבחירות באמצעות קבלני קולות, בבחירות המוקדמות של מפלגת העבודה ולמצות את הדין על מי שעבר עבירה פלילית בנושא זה.

התנועה למען איכות השלטון פנתה למשטרה בבקשה לחקור את הזיוף הסיטונאי ואת הניסיון להטות את תוצאות הבחירות באמצעות קבלני קולות, בבחירות המוקדמות של מפלגת העבודה ולמצות את הדין על מי שעבר עבירה פלילית בנושא זה.
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה למשטרה, ליוהמ"ש, לרשם המפלגות ולמזכ"ל מפלגת העבודה מבקשת התנועה להורות למשטרת ישראל לחקור את הראיות בבסיס דו"ח הוועדה בראשות השופטת (בדימוס) ש' פריש, לפיהן כ- 50 % מטפסי התפקדות למפלגת העבודה לקראת בחירותיה המוקדמות פסולים בין אם זויפו, בין אם דמי החבר של מתפקדים שולמו על ידי אחרים במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות המקדימות למפלגה. התנועה מציינת כי כבר ביום 15.6.2005 פנתה בין היתר ליועץ המשפטי לממשלה ולרשם המפלגות, בדרישה כי תיפתח חקירה פלילית בענין חשדות להתפקדות כפולה למפלגת העבודה לקראת בחירותיה המוקדמות. במכתב, עמדה התנועה על כך שהתפקדות כפולה מהווה עבירות פליליות והינה חמורה במיוחד נוכח גל השחיתות הגואה, המשתולל בין היתר בבחירות מוקדמות של מפלגות. עם פרסום מסקנות הועדה בראשות השופטת (בדימוס) ש' פריש, התבררו חשדות חמורים עוד יותר מן ההשערות שקדמו לפתיחה בחקירה, המבוססים לכאורה בראיות, לפיהן כ- 50% מכלל מתפקדי מפלגת העבודה לקראת בחירותיה המוקדמות זויפו, או כי מתפקדים אינם משלמים את דמי החבר בעצמם בניגוד להוראות ודמי החבר משולמים על ידי קבלני קולות אשר ביקשו להשפיע באופן בלתי לגיטימי על תוצאות הבחירות המקדימות. התמונה העולה לכאורה מהליכי הבחירות המוקדמות במפלגת העבודה בלתי נסבלת. תמונה זו ממחישה בבירור כי השחיתות מהווה איום על קיום הדמוקרטיה הישראלית, פשוטו כמשמעו. בישראל, זה מכבר, נגע השחיתות שם ידו לא רק על התנהלות המדינה, אלא על ליבת הדמוקרטיה עצמה – הליכי בחירת נציגי העם ובכלל זאת הליכי הבחירות המקדימות במפלגות. השחיתות החלה להתקבל כנורמה. לאור האמור, על מזכ"ל מפלגת העבודה לפעול ללא דיחוי להעביר את ממצאי הדו"ח לידי המשטרה. התנועה קוראת ליועץ המשפטי לממשלה להורות למשטרה לפעיל את סמכויות החקירה שלה בכדי לקבל חומר זה, טרם האמת תקבר תחת האדמה. לאור כל זאת מבקשת התנועה לפעול בלא דיחוי כדי שהמשטרה תחקור ממצאי דו"ח פריש במהירה ותמצה את הדין עם מי שעבר עבירה פלילית. כל השתהות בשלב זה, מרגע שהממצאים נתפרסמו, מהווה פתח רחב לניסיונות לזיוף וטשטוש עקבות אשר לא יאפשרו בסופו של יום להגיע לחקר האמת, גם אם תפתח חקירה.