התנועה למען איכות השלטון דורשת מראש הממשלה ומממלא מקום שר האוצר להפיק לקחים מהפרטות קודמות ולבצע את הפרטת בנק לאומי כדין, תוך שמירה על האינטרס הרכושי של המדינה, וביצוע תחקירים של שורת ההפרטות הקודמות שזכו לביקורת ציבורית נוקבת, במסגרת תהליך הפקת הלקחים. כמו-כן, דורשת התנועה לערוך הערכות שווי מדוייקות, עדכניות, בנקודת הזמן הראוייה, אשר כוללות את כל מרכיבי העיסקה וכי ייערך ניסיון להביא לריבוי מציעים.

התנועה למען איכות השלטון דורשת מראש הממשלה ומממלא מקום שר האוצר להפיק לקחים מהפרטות קודמות ולבצע את הפרטת בנק לאומי כדין, תוך שמירה על האינטרס הרכושי של המדינה, וביצוע תחקירים של שורת ההפרטות הקודמות שזכו לביקורת ציבורית נוקבת, במסגרת תהליך הפקת הלקחים. כמו-כן, דורשת התנועה לערוך הערכות שווי מדוייקות, עדכניות, בנקודת הזמן הראוייה, אשר כוללות את כל מרכיבי העיסקה וכי ייערך ניסיון להביא לריבוי מציעים.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון דורשת מראש הממשלה ומממלא מקום שר האוצר להפיק לקחים מהפרטות קודמות ולבצע את הפרטת בנק לאומי כדין, תוך שמירה על האינטרס הרכושי של המדינה, וביצוע תחקירים של שורת ההפרטות הקודמות שזכו לביקורת ציבורית נוקבת, במסגרת תהליך הפקת הלקחים. כמו-כן, דורשת התנועה לערוך הערכות שווי מדוייקות, עדכניות, בנקודת הזמן הראוייה, אשר כוללות את כל מרכיבי העיסקה וכי ייערך ניסיון להביא לריבוי מציעים. **התנועה אינה עוסקת בשאלות בנוגע לעצם ההפרטה, אלא בתקינות תהליך ההפרטה.** פניית התנועה התבצעה בעקבות פרסומים שבכוונת הממשלה למכור את מניות מדינת ישראל בבנק לאומי באמצעות מכירת גרעין השליטה, ובכך להפריט סופית את הבנק. התנועה שלחה את מכתבה בנושא גם ליועץ המשפטי לממשלה, למבקר המדינה וליועצת המשפטית של משרד האוצר, עו"ד ימימה מזוז. התנועה דורשת כי בתהליך ההפרטה של בנק לאומי: יבוצע לאלתר תחקיר ויופקו הלקחים הנדרשים מתהליך הפרטת בנק דיסקונט; ייערכו הערכות שווי מדוייקות, עדכניות, בנקודת זמן הראויה, אשר כוללות את כל מרכיבי העיסקה וייערך ניסיון להביא לריבוי מציעים; לכל המאוחר, סמוך לאחר גיבוש עיסקת מכירת בנק לאומי ולפני אישורה הסופי, יפורסם השווי המלא והאמיתי של העיסקה והערכות השווי שבוצעו מטעם המדינה. במכתבה כותבת התנועה, כי "ביקורת קשה מועלית במדינת ישראל, פעם אחר פעם ובדיעבד, על ניהול הליכי הפרטה, בהם מוכרת הממשלה נכסי ציבור. הדפוסים אשר חוזרים ונשנים כוללים, בין היתר, אי-הזמנת הערכות שווי (או הערכת שווי בלתי מדויקת ושאינה עדכנית) ואי איתור יותר ממציע אחד לשם מקסום מחיר המכירה". התנועה מדגישה, כי הליכי הפרטה לקויים אלו מביאים למחיר בלתי ראוי. לעניין זה היא מזכירה את שורת ההפרטות הבעייתיות הקודמות: החל מהפרטת צים, דרך "מתנת" בז"ן, וכלה בהפרטת אל על ובנק דיסקונט. "כשם שחיל האוויר מבצע תחקיר בסוף כל מבצע גדול", כותבת התנועה, "אף אם מוצלח הוא, כשם שעורכים תחקיר בעת תקלה אווירית, כך מן הראוי שיבוצע תחקיר בסוף כל הפרטת חברה גדולה, קל וחומר בנק". התנועה הזכירה בפירוט את הביקורת לגבי עסקת מכירת בנק דיסקונט: "בהפרטת בנק דיסקונט פורסם בתקשורת כי פרשנים כלכליים, אנליסטים וראשי המגזר הבנקאי תמימי דעים כי מחיר המכירה עלה במעט על מחיר הנחשב קו פרשת המים, שמתחתיו מדובר בעיסקה שאיננה כדאית למדינה. אולם, מחיר זה לא כלל את מלוא ההטבות שניתנו לקבוצה הרוכשת. משמעות הדבר היא שמחיר העיסקה לכאורה נמוך יותר ועל כן, אף עשוי לעלות חשש כי מחיר המכירה האמיתי נמוך מהערכות השווי המינימליות שבוצעו מטעם המדינה". התנועה מוסיפה, כי לפני שבוצע המו"מ כלל לא נערכו הערכות שווי שכללו את כל ההטבות שניתנו לקבוצת הרוכשים. דהיינו, רק חודשים לאחר המשא ומתן הוזמנה הערכת שווי אשר כוללת חלק גדול יותר ממרכיבי העיסקה. לפיכך, דורשת התנועה הפקת לקחים שתמנע חזרה על אותן טעויות ממש בעת הפרטת בנק לאומי. "רק הפקת לקחים בונה שכזו תאפשר להימלט ממה שמצטייר כמעגל הנצחי של הענקת מתנות לבעלי ההון; ביקורת נוקבת של מבקר המדינה על הליקויים, בשוגג או שלא בשוגג, שהובילו להענקת המתנות; סערה תקשורתית בת יום-יומיים אשר גוועת במהרה; ולבסוף מכירת עוד נכס מדינה ב"נזיד עדשים"…"