התנועה למען איכות השלטון דורשת מראש הממשלה לסיים את האיוש המשולש של רבני העיר מודיעין שנוצר לאחר איחוד הרשויות, ולהפסיק את בזבוז המשאבים בעקבות מצב זה, המנוגד לחוק.

התנועה למען איכות השלטון דורשת מראש הממשלה לסיים את האיוש המשולש של רבני העיר מודיעין שנוצר לאחר איחוד הרשויות, ולהפסיק את בזבוז המשאבים בעקבות מצב זה, המנוגד לחוק.
התנועה לאיכות השלטון
לאחר איחוד הרשויות מודיעין – מכבים – רעות לרשות מקומית אחת, נוצר מצב שבעיר המאוחדת משרתים שלושה רבנים במקום רב אחד. בעקבות מצב זה, פנה "צוות בקרה מוניציפלי" של מתנדבי התנועה למען איכות השלטון במודיעין לראש הממשלה. הצוות פנה בעבר למשרד הפנים ולעירייה, שהשיבו כי הנושא הינו באחריות משרד ראש הממשלה. במכתב שנשלח אתמול לראש-הממשלה, כותבים מתנדבי התנועה, כי "איננו יכולים להבין מדוע צריכים תושבי העיר לממן משכורות והוצאות נלוות אחרות לשלושה רבנים". הצוות שואל במכתבו "האם תקופה כה ארוכה מאז איחוד הרשויות לא הספיקה על מנת לפתור את הבעיה החוקית הקיימת, כפי שטוענים עיריית מודיעין ומשרד הפנים בתשובותיהם לפנייתנו?" מתנדבי הסניף מדגישים, כי מצב זה הוא בלתי מתקבל על הדעת בייחוד כאשר מצבה הכספי של העיר "רחוק מלהיות מזהיר" והזמן הממושך בו נמנע משרד ראש הממשלה מלפעול לפתרון הבעיה . הבעיה המרכזית היא שקיים חסר בחוק המונע את פתרון המצב הבעייתי של כהונת 3 רבנים. מחד, וכפי שמצוין במכתב ע"פ תקנות בחירת רבני עיר תשל"ה – 1974 בעירייה יכהן רב עיר אחד, ובמקרים מסוימים ובאישור מיוחד,יכהנו שני רבנים למעשה המצב הנוכחי מנוגד לחוק, שכן החוק אינו מכיר במצב בו מכהנים 3 רבנים במקביל. מאידך החוק קובע שניתן להפסיק כהונת רב עיר רק בהתקיים תנאים מסוימים. איחוד רשויות אינו נכלל בין התנאים האלו וגם החוק שקבע את איחוד הרשויות לא התייחס לנושא רבני עיר, ולכן לכאורה לא ניתן לפטר אף אחד משלושת הרבנים כלומר נוצר מצב מגוחך, בו הן כהונת הרבנים והן הפסקת הכהונה לא עולה בקנה אחד עם הוראות החוק. לאור כל זאת דורשת התנועה מראש הממשלה להפעיל את סמכויותיו ולהביא לפתרון הבעיה לאלתר וזאת בכדי להפסיק את ביזבוז המשאבים המתמשך. באם הבעיה לא תיפתר תאלץ התנועה לשקול פניה לערכאות.