התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה לבג"ץ לביטול החלטת מנהל בתי המשפט להעביר את השופטת הילה כהן למקום כהונה אחר עוד לפני כינוס הוועדה לבחירת שופטים לשם דיון בהעברתה.

התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה לבג"ץ לביטול החלטת מנהל בתי המשפט להעביר את השופטת הילה כהן למקום כהונה אחר עוד לפני כינוס הוועדה לבחירת שופטים לשם דיון בהעברתה.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה לבג"ץ לביטול החלטת מנהל בתי המשפט להעביר את השופטת הילה כהן למקום כהונה אחר עוד לפני כינוס הוועדה לבחירת שופטים לשם דיון בהעברתה. התנועה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא וברק כלב מבקשים כי יוצאו צווים על תנאי המורים למנהל בתי המשפט השופט בועז אוקון לנמק מדוע לא תבוטל החלטתו, לפיה הועברה השופטת הילה כהן, למקום כהונה אחר עוד לפני כינוס הוועדה לבחירת שופטים לשם דיון בהעברתה מכהונה בעוד שלשה שבועות בלבד; וכן מדוע לא יחליט להוציאה לחופשה ללא תשלום עד שהועדה תכריע בעניינה או לחילופין מדוע לא יורה כי השופטת כהן לא תטפל בכל תיק משפטי עד שהוועדה לבחירת שופטים תכריע בעניינה. כן דורשת התנועה כי יוצא צו על תנאי המורה לנשיא בית משפט השלום במחוז הצפון לנמק מדוע לא יורה כי השופטת כהן לא תוצב בבית משפט במחוזו ולא יועברו לטיפולה תיקים משפטיים כלשהם עד שהוועדה לבחירת שופטים תכריע בעניינה. התנועה גם דורשת הוצאת צווי ביניים דחופים להקפאת העברתה של השופטת כהן לכהונה במחוז הצפון עד להכרעה בעתירה ולמניעת הצבתה בבית משפט עד להכרעה בעתירה ולאי קבלת תיקים משפטיים חדשים על ידה והימנעותה מלהמשיך לדון בתיקים משפטיים כלשהם עד להכרעה בעתירה. תקציר העתירה: בית הדין המשמעתי לשופטים הרשיע את השופטת הילה כהן בכך שנהגה שלא כהלכה במילוי תפקידה ובהתנהגות באופן שאינו הולם את מעמדו של שופט. השופטת כהן הורשעה על כך שהוציאה מתחת ידה 14 פרוטוקולים והחלטת שלא שיקפו את הנעשה בבית המשפט והשמידה בקשות לדחית דיון שנמסרו לה ע"י בעלי דין שעזבו את בית המשפט ובכך היא מנעה את תיעוד הבקשות בתיקי בית המשפט. על השופטת נגזר ברוב דעות של המשנה לנשיא בית המשפט העליון השופט מישאל חשין והשופט אליעזר ריבלין, עונש של העברה למקום כהונה אחר ונזיפה חמורה. בדעת מיעוט קבעה נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים השופטת מוסיה ארד כי עונש ההולם היא העברת השופטת כהן מתפקידה. על פי הפרסומים בתקשורת הוצע לשופטת כהן במעמד נשיא בית המשפט העליון ובנוכחות מנהל בתי המשפט לפרוש מיוזמתה כדי למנוע ממבוכה נוספת הכרוכה בהדחתה בידי הוועדה לבחירת שופטים. על פי הפרסומים בעיתונות החליטה שרת המשפטים כי אם השופטת לא תפרוש מרצונה תכונס הועדה לבחירת שופטים בתחילת אוקטובר לדיון בהעברתה מכהונתה. על פי הפרסומים בעיתונות כשלשה שבועות בלבד לפני כינוס הוועדה לבחירת שופטים הודיע מנהל בתי המשפט כי השופטת כהן הועברה לכהן בבתי משפט במחוז הצפון. התנועה טוענת כי החלטת מנהל בתי המשפט לוקה בחוסר סבירות קיצוני . על הוועדה לבחירת שופטים לקבוע אם מדינת ישראל תהיה מדינה בה כשירים לכהן שופטים כמו השופטת כהן או מדינה ששופטיה אינם כשופטת כהן. ולכן ההימנעות מלחכות כשלשה שבועות בלבד לפני שיבוצה החדש הנה בלתי סבירה, לפני שנאשמים ועורכי דין בישראל ירימו מבט ויראו את השופטת כהן נכנסת לאולם בית המשפט, מתיישבת תחת דגל הלאום וקובעת את גורלם, כל זאת בשעה שבעוד שבועות אחדים אמור להיקבע באם היא כשירה וראויה לתפקיד.